Aktualność
Czy elektroniczne przechowywanie faktur jest zgodne z przepisami podatkowymi - interpretacja KIS
Dyrektor KIS potwierdził, że przechowywanie faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej jest zgodne z przepisami podatkowymi.
Faktury otrzymane w formie papierowej, a forma elektroniczna
Spółka, prowadząca działalność w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego, wsparcia informatycznego i kadrowego, zgłosiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) zapytanie dotyczące przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. Spółka chciała uzyskać informację, czy taki sposób przechowywania faktur jest zgodny z przepisami podatkowymi oraz czy to nie wpłynie negatywnie na możliwość odliczenia podatku naliczonego.
Jest możliwość takiego rozwiązania
Dyrektor KIS odpowiedział na pytanie Spółki, wskazując na możliwość przechowywania faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. W uzasadnieniu swojego stanowiska odwołał się do przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) oraz Dyrektywy VAT, które, jego zdaniem, nie zabraniają przechowywania faktur w formie elektronicznej. KIS również wskazał, że postępowania podatkowe nie ograniczają dowodów wyłącznie do dokumentów papierowych, potwierdzając tym samym możliwość uznania ważności przechowywania faktur w formie elektronicznej.
"Z uwagi na powyższe Wnioskodawca zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, które zostały wystawione w formie papierowej, a które będą przechowywane przez Spółkę wyłącznie w formie elektronicznej (przy założeniu, że spełnione będą również inne wymogi wymienione w art. 86 ustawy o VAT oraz nie zajdą okoliczności wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT, które zostały wskazane w art. 88 ustawy o VAT)." - wskazał organ.
Podsumowanie
Wynik interpretacji Dyrektora KIS jest korzystny dla Spółki, ponieważ pozwala na przechowywanie faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. Dodatkowo, Spółka będzie mogła skorzystać z odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur. Interpretacja daje Spółce pewność prawidłowości przechowywania dokumentów i potwierdza, że jej dotychczasowa praktyka jest zgodna z przepisami podatkowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right