Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.53.2023.2.MPU

W zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 u.p.t.u. od dnia wznowienia działalności pomimo niezłożenia w terminie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R w zakresie danych objętych zawiadomieniem o ponownym zwolnieniu.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 10 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 u.p.t.u. od dnia wznowienia działalności pomimo niezłożenia w terminie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R w zakresie danych objętych zawiadomieniem o ponownym zwolnieniu, wpłynął 10 lutego 2022 r. Wniosek uzupełnili Państwo pismem z 23 marca 2023 r. (data wpływu 23 marca 2023 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z 22 marca 2023 r., znak: 0111-KDIB3-3.4012. 53.2023.1.MPU. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca tj. (…) założona w dniu (…) r. w formie umowy pomiędzy (…) (…) zamieszkałą w (…), ul. (…), a (…) (…) zamieszkałą w (…), ul. (…). Działalność polegająca na produkcji odzieży dziecięcej i damskiej PKD 14.13.Z oraz sprzedaży detalicznej odzieży prowadzonej przez Internet PKD 47.91.Z. Od dnia założenia działalności spółka korzysta ze zwolnienia podmiotowego w podatku od towarów i usług, do czego jest uprawniona na mocy art. 113 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2022 r., poz. 931 ze zm.).

W dniu 23.10.2018 r. spółka utraciła prawo do ww. zwolnienia w związku z przekroczeniem limitu w proporcji do okresu prowadzenia działalności. W dniu 29.10.2018 r. złożone zostało zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, tym samym spółka stała się podatnikiem VAT czynnym. Od tego momentu podmiot terminowo wypełniał obowiązki podatnika VAT, aż do 30.06.2019 r. kiedy to została podjęta decyzja o zawieszeniu działalności.  

Obroty spółki za 2019 r. wyniosły (…) zł. W roku 2020 i 2021 spółka pozostawała zawieszona. 19.02.2020 r. otrzymali Państwo zawiadomienie Naczelnika (…) Urzędu Skarbowego w (…) o wykreśleniu podmiotu z rejestru podatników VAT na odstawie art. 96 ust. 9a pkt.11 ust.p.t.u.

Dnia 12.07.22022 r. podjęto decyzję o wznowieniu działalności spółki, podpisany został aneks do umowy spółki, zgłoszono wznowienie w CEIDG, w Urzędzie Skarbowym (NIP2) oraz w GUS. Dokonali Państwo wznowienia działalności spółki z przekonaniem, że ponownie nabyli Państwo prawo do zwolnienia na mocy art. 113 ust. 11 u.p.t.u i sugerując się otrzymanym zawiadomieniem o wykreśleniu z rejestru podatników VAT w 2020 r. Prowadzili Państwo działalność jak podatnik zwolniony podmiotowo z VAT tzn. nie wystawiali Państwo faktur VAT, nie naliczali Państwo podatku na dowodach sprzedaży dla klientów detalicznych, nie sporządzali Państwo deklaracji miesięcznych JPKVAT. Do końca roku 2022 r. nie przekroczyli Państwo limitu uprawniającego do zwolnienia osiągając przychody (…) tys. złotych. Jako podatnik opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych prowadzili Państwo ewidencję przychodów, ale nie gromadzili Państwo i nie ewidencjonowali Państwo faktur VAT, które pozwoliłyby na odliczenie od VAT należnego VAT naliczonego.  

W dniu 18.01.2023 r. otrzymali Państwo automatyczne powiadomienie mailowe o braku JPK_VAT za lipiec 2022 r. W trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem Urzędu Skarbowego uzyskali Państwo informację, że jesteście Państwo aktywnym podatnikiem VAT, przywróconym na mocy art. 96 ust. 9 g u.p.t.u. i nie korzystacie Państwo ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 u.p.t.u z powodu braku złożenia w terminie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R.

W dniu 01.02.2023 r. został złożony formularz VAT-R w którym to poinformowali Państwo o wyborze zwolnienia o którym mowa powyżej od dnia 12.07.2022 r.

Pytanie

Czy Wnioskodawca ma prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 u.p.t.u. od dnia wznowienia działalności tj. od 12 lipca 2022 r. pomimo niezłożenia w terminie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R w zakresie danych objętych zawiadomieniem o ponownym zwolnieniu?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy fakt niezłożenia w terminie formularza VAT-R w zakresie zawiadomienia o ponownym skorzystaniu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 u.p.t.u, które to zdarzenie było efektem przeoczenia, nie powinien skutkować brakiem możliwości skorzystania z tegoż zwolnienia, jeżeli zostały spełnione kryteria do zwolnienia wynikające z treści art. 113 ust. 11 u.p.t.u. I nie wykonuje czynności o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy, szczególnie, że przepisy niniejszej ustawy nie przewidują sankcji dla dokonania ww. czynności po upływie 7 dni od zaistnienia zmiany danych objętych formularzem. Od momentu wznowienia działalności prowadzili Państwo działalność i ewidencje jak podatnik zwolniony z VAT, będąc wcześniej podatnikiem czynnym VAT mieli Państwo wiedzę o obowiązkach prowadzenia ewidencji VAT zakupów i sprzedaży, raportów JPKVAT oraz opłacania należnego podatku VAT - z których to obowiązków wywiązywali się Państwo w latach 2018-2019 r. przed zawieszeniem działalności spółki. Podczas wznawiania działalności złożyli Państwo NIP-2 zgłoszenie aktualizacyjne, natomiast nie złożyli Państwo aktualizacji VAT-R sugerując się otrzymanym powiadomieniem o wykreśleniu z rejestru VAT, w którym to piśmie nie znalazło się pouczenie o ewentualnym wznowieniu podatnika z takim statusem z jakim został zawieszony (art. 96 ust. 9 g). Zatem prowadzili Państwo działalność w dobrej wierze, opierając się na założeniu, że VAT-R nie wymaga aktualizacji, gdyż jesteście Państwo wykreśleni z rejestru czynnych podatników VAT i w razie przekroczenia limitu uprawniającego do zwolnienia podmiotowego dokonają Państwo ponownej rejestracji podatnika VAT jako czynnego. Od dnia 12.07.2022 r. czyli od dnia wznowienia działalności nie mieliście Państwo również żadnego sygnału o tym, że jesteście Państwo czynnym podatnikiem VAT i nie pojawiły się żadne okoliczności ku temu, aby się o tym dowiedzieć i mieć szansę złożyć aktualizację VAT-R w którymkolwiek z późniejszych miesięcy 2022 roku, uzupełnić raporty JPKVAT, zadbać o zgromadzenie oraz ewidencję faktur VAT dokumentujących wydatki. Otrzymanie powiadomienia dopiero w styczniu 2023 r. i brak ewentualnej możliwości korekty statusu podatnika VAT wstecz pozbawia Państwa w zupełności możliwości uzupełnienia ewidencji VAT, a tym samym jest sprzeczna z zasadą neutralności podatku VAT. Przytoczone powyżej okoliczności sprawy oraz Państwa pogląd na tą sytuację jest zbieżny ze stanowiskiem zawartym w Interpretacji Indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 04.11.2022 sygnatura 0112-KDIL1-2.4012.402. 2022.2.BG w zakresie w którym mowa o tym, że przepis art. 113 ust. 11 ustawy nie uzależnia prawa do wyboru zwolnienia od terminu złożonego zawiadomienia w urzędzie. Zatem fakt złożenia zawiadomienia po upływie 7 dni, nie pozbawia podatnika prawa do wyboru przysługującego mu zwolnienia.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 931, ze zm.), zwanej dalej ustawą:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy:

Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

W przytoczonych przepisach została zrealizowana zasada powszechności opodatkowania wyrażona w art. 1 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, ze zm.), zwanej dalej Dyrektywą 2006/112/WE Rady. Definicja świadczenia usług stanowi dopełnienie definicji dostawy towarów, i tym samym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wszystkie czynności odpłatnego obrotu profesjonalnego.

Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usługi w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Z treści art. 15 ust. 1 ustawy wynika, że:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że ustawodawca przewiduje zwolnienie podmiotowe od podatku VAT dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.

Jak wynika z art. 113 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

W myśl art. 113 ust. 5 ustawy:

Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust.1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy:

Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Zaznaczyć należy, że podatnik ma prawo powrócić do zwolnienia z art. 113 ustawy w trakcie roku podatkowego, pod warunkiem, że minął rok od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub z niego zrezygnował oraz w poprzednim i bieżącym roku nie przekroczył kwoty, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. Powrót do zwolnienia może nastąpić od początku danego miesiąca.

Przepis z art. 96 ust. 1 ustawy:

Podmioty, o których mowa w art. 15 i art. 15a, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Na podstawie art. 96 ust. 3 ustawy:

Podmioty wymienione w art. 15, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

Z kolei, w myśl art. 96 ust. 5 ustawy:

Jeżeli podmioty, o których mowa w ust. 3, rozpoczną dokonywanie sprzedaży opodatkowanej, utracą zwolnienie od podatku lub zrezygnują z tego zwolnienia, obowiązane są do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 1, a w przypadku podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT zwolnieni – do aktualizacji tego zgłoszenia w terminach:

 1) przed dniem dokonania pierwszej sprzedaży towaru lub usługi, innych niż zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2, 2a i 4-41 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, w przypadku rozpoczęcia dokonywania tej sprzedaży;

2) przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa;

3) przed początkiem miesiąca, w którym podatnik rezygnuje ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 oraz art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku rezygnacji z tego zwolnienia, z zastrzeżeniem pkt 4;

4) przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5, w przypadku rezygnacji ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9, od pierwszej wykonanej czynności.

Zgodnie z art. 96 ust. 9a pkt 1 ustawy:

Wykreśleniu z urzędu z rejestru jako podatnik VAT podlega także podatnik, który zawiesił wykonywanie działalności gospodarczej na podstawie przepisów dotyczących zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres co najmniej 6 kolejnych miesięcy (…)

Jak wskazuje art. 96 ust. 9g ustawy:

podatnik, o którym mowa w ust. 9a pkt 1, zostaje zarejestrowany bez konieczności składania zgłoszenia rejestracyjnego ponownie jako podatnik VAT z dniem wznowienia wykonywania działalności gospodarczej, ze statusem takim, jaki posiadał przed dniem zawieszenia tej działalności.

Stosownie do treści art. 96 ust. 10 ustawy:

Podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, u których następnie sprzedaż została zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub którzy następnie zgłosili, że będą wykonywać wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43, pozostają w rejestrze jako podatnicy VAT zwolnieni.

Natomiast jak stanowi art. 96 ust. 12 ustawy:

Jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu rejestracyjnym ulegną zmianie, podatnik jest obowiązany zgłosić zmianę do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana. Obowiązek ten nie dotyczy przypadków, gdy następuje wyłącznie zmiana danych objętych obowiązkiem aktualizacji na podstawie ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Zdanie drugie nie ma zastosowania w przypadku, gdy zgłaszana zmiana powoduje zmianę właściwości organu podatkowego.

Z opisu sprawy wynika, że od dnia założenia działalności spółka korzysta ze zwolnienia podmiotowego w podatku od towarów i usług. W dniu 23.10.2018 r. spółka utraciła prawo do ww. zwolnienia w związku z przekroczeniem limitu w proporcji do okresu prowadzenia działalności. W dniu 29.10.2018 r. złożone zostało zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, tym samym spółka stała się podatnikiem VAT czynnym. 30.06.2019 r. podjęli Państwo decyzję o zawieszeniu działalności. Obroty spółki za 2019 r. wyniosły (…) zł. W roku 2020 i 2021 spółka pozostawała zawieszona. 19.02.2020 r. otrzymali Państwo zawiadomienie Naczelnika (…) Urzędu Skarbowego o wykreśleniu podmiotu z rejestru podatników VAT na odstawie art. 96 ust. 9a pkt. 11 ust.p.t.u. Dnia 12.07.22022 r. podjęli Państwo decyzję o wznowieniu działalności spółki z przekonaniem, że ponownie nabyli Państwo prawo do zwolnienia na mocy art. 113 ust. 11 u.p.t.u i sugerując się otrzymanym zawiadomieniem o wykreśleniu z rejestru podatników VAT w 2020 r. Prowadzili Państwo działalność jak podatnik zwolniony podmiotowo z VAT. Do końca roku 2022 r. nie przekroczyli Państwo limitu uprawniającego do zwolnienia osiągając przychody (…) tys. złotych. W dniu 18.01.2023 r. otrzymali Państwo automatyczne powiadomienie mailowe o braku JPK_VAT za lipiec 2022 r. Formularz VAT-R w którym poinformowali Państwo o wyborze zwolnienia o którym mowa powyżej od dnia 12.07.2022 r. złożyli Państwo w dniu 01.02.2023 r.

W przedmiotowej sprawie Państwa wątpliwości dotyczą wskazania, czy przysługuje Państwu prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 u.p.t.u. od dnia wznowienia działalności tj. od 12 lipca 2022 r. pomimo niezłożenia w terminie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R w zakresie danych objętych zawiadomieniem o ponownym zwolnieniu.

Odnośnie momentu złożenia deklaracji VAT-R należy wskazać, że w związku ze zmianą danych zawartych w zgłoszeniu rejestracyjnym Wnioskodawca powinien w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana, zgłosić zmianę do naczelnika urzędu skarbowego poprzez złożenie aktualizującego zgłoszenia VAT-R, zaznaczając, że będzie korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy oraz podając datę, od której będzie korzystał lub już korzysta ze zwolnienia.

Z opisu sprawy wynika, że wznawiając działalność gospodarczą 12 lipca 2022 r. i nie składając w terminie 7 dni zgłoszenia aktualizacyjnego VAT-R zostali Państwo przywróceni na podstawie art. 96 ust. 9g, zgodnie ze statusem takim, jaki posiadali Państwo przed dniem zawieszenia działalności tj. statusem podatnika VAT czynnego.

Należy nadmienić, że przepis art. 113 ust. 11 ustawy nie uzależnia prawa do wyboru zwolnienia od terminu złożonego zawiadomienia w urzędzie tylko od spełnienia warunku określonego w tym przepisie tj. bycia czynnym podatnikiem podatku VAT co najmniej przez rok licząc od końca roku, w którym Podatnik utracił lub zrezygnował ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Zatem, fakt złożenia przez podatnika zawiadomienia po upływie 7dni, nie pozbawia go prawa do wyboru przysługującego mu zwolnienia.

Tym samym w sytuacji gdy od 12 lipca 2022 r. spełniali Państwo warunki do skorzystania ze zwolnienia podmiotowego, powinni byli Państwo złożyć w urzędzie skarbowym zgłoszenie aktualizacyjne VAT-R w terminie do 7 dni licząc od dnia, odwieszenia działalności. Jednakże fakt złożenia zawiadomienia po upływie 7 dni, nie pozbawia Państwa prawa do wyboru przysługującego zwolnienia, pomimo niedopełnienia obowiązku w zakresie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego w wymaganym przepisami terminie. Zatem, mogą Państwo korzystać ze zwolnienia podmiotowego począwszy od 12 lipca 2022 r., w sytuacji złożenia zawiadomienia aktualizacyjnego VAT-R po upływie 7 dniowego terminu, tj. w dniu 1 luty 2023 r.

Zatem jeżeli spełniali Państwo przesłanki do skorzystania ze zwolnienia zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i nie wykonywali Państwo czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy (jak wynika z wniosku prowadzili Państwo działalność polegająca na produkcji odzieży dziecięcej i damskiej oraz sprzedaży detalicznej odzieży prowadzonej przez Internet), to na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy, od 12 lipca 2022 r. przysługiwało Państwu prawo do skorzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług przewidzianego wart. 113 ust. 1 ustawy.

Zatem Państwa stanowisko przedstawione w niniejszej sprawie jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz.2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy zdnia11marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 529; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00