Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.795.2022.3.AW

Przychody osiągane przez agencje reprezentujące speakerów na podstawie umów zawieranych z Wnioskodawcą nie należą do jakiejkolwiek z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym na Wnioskodawcy jako płatniku nie ciąży obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia, czy:

- przychody osiągane przez agencje reprezentujące speakerów na podstawie umów zawieranych z Wnioskodawcą należą do jakiejkolwiek z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym na Wnioskodawcy jako płatniku ciąży obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT od należności wypłacanych na rzecz tych agencji,

- czy Wnioskodawca jest obowiązany posiadać certyfikat rezydencji podatkowej agencji, z którą zawarta jest umowa.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 27 stycznia 2023 r. (data wpływu 3 lutego 2023 r.) oraz 7 marca 2023 r. (data wpływu 10 marca 2023r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego / zdarzenia przyszłego

Fundacja (dalej: „Wnioskodawca” lub „Fundacja”) jest organizacją pozarządową wpisaną do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do Krajowego Rejestru Sądowego. Wnioskodawca podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania (z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”).

Celami Fundacji są między innymi: (...)

W ramach realizacji ww. celów statutowych Fundacja organizuje m.in. (...).

(...) (...)

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Fundacja wskazała:

Przepisy podatkowe, w szczególności ustawa o CIT nie definiują pojęcia „działalność widowiskowa” czy „wydarzenie o charakterze widowiskowym”. Tym samym sięgając do potocznego znaczenia tego pojęcia można przytoczyć definicję słowa „widowisko” zawartą w Słowniku języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego. Zgodnie z tą definicją „widowisko” to zdarzenie odbywające się w obecności patrzących; przedstawienie, spektakl. Z kolei jak podaje Wikipedia „widowisko” to zdarzenie przed publicznością, często o charakterze sztuki. Przykładowo mianem widowiska można określić: spektakl (teatr, opera, pantomina itp.), kabaret, koncert, festiwal czy cyrk.

W świetle powyższych informacji należy stwierdzić, że organizowane przez Wnioskodawcę (...) nie są wydarzeniami o charakterze widowiskowym czy rozrywkowym, lecz konferencjami, spotkaniami biznesowo-naukowymi. Ich celem nie jest rozrywka, czy organizacja widowiska, ani rywalizacja sportowa, lecz tworzenie eventu umożliwiającego spotkanie przedstawicieli świata biznesu, nauki, administracji itp.

Pytania

1.Czy w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przychody osiągane przez agencje reprezentujące speakerów na podstawie umów zawieranych z Wnioskodawcą należą do jakiejkolwiek z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tymna Wnioskodawcy jako płatniku ciąży obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT od należności wypłacanych na rzecz tych agencji? (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku)

2.Czy w przypadku, gdy odpowiedź na pytanie nr 1 jest przecząca, Wnioskodawca jest obowiązany posiadać certyfikat rezydencji podatkowej agencji, z którą zawarta jest umowa?

Państwa stanowisko w sprawie

1. Zdaniem Wnioskodawcy w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przychody osiągane przez agencje reprezentujące speakerów na podstawie umów zawieranych z Wnioskodawcą nie należą do żadnej z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.

2. W kontekście odpowiedzi nr 1 tj. w przypadku, gdy przychody osiągane przez agencje reprezentujące speakerów na podstawie umów zawieranych z Wnioskodawcą nie należą do żadnej z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, Wnioskodawcy nie dotyczą żadne obowiązki związane z poborem zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłaty należności za realizację przedmiotowych usług, w szczególności Wnioskodawca nie jest obowiązany do posiadania certyfikatu rezydencji podatkowej agencji, z którą zawarta jest umowa.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Natomiast w myśl ust. 2 powyższego artykułu, podatnicy jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tzw. ograniczony obowiązek podatkowy). Zakres obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych wyznaczony jest bądź przez siedzibę lub zarząd usytuowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bądź też przez dochody osiągane na tym terytorium. Uzyskanie dochodów na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej sprawia, że podatnicy osiągający taki dochód podlegają ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Stosownie do art. 21 ust. 1 ustawy o CIT podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 przychodów z:

1)z odsetek, z praw autorskich lub praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu, urządzenia handlowego lub naukowego, za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how),

2)z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2a) z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze

- ustala się w wysokości 20% przychodów;

3)z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich przez zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych,

4)uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagraniczne przedsiębiorstwa żeglugi powietrznej, z wyłączeniem przychodów uzyskanych z lotniczego rozkładowego przewozu pasażerskiego, skorzystanie z którego wymaga posiadania biletu lotniczego przez pasażera

- ustala się w wysokości 10% tych przychodów.

Stosownie do art. 21 ust. 2 ustawy o CIT przepis ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

Jednocześnie, w myśl art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz będące przedsiębiorcami osoby fizyczne, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy, pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2b, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Natomiast w przypadku wypłaty należności nie stanowiących źródeł przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, wypłacający w ogóle nie występuje w roli płatnika.

W ocenie Wnioskodawcy opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przychody agencji prowadzących działalność gospodarczą, niebędących polskimi rezydentami podatkowymi, osiągane na podstawie umów zawieranych z Fundacją nie należą do żadnej z kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT tj. nie są przychodami:

1)z odsetek, z praw autorskich lub praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu, urządzenia handlowego lub naukowego, za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how),

2)z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2a) z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze

3)z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich przez zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych,

4)uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagraniczne przedsiębiorstwa żeglugi powietrznej, z wyłączeniem przychodów uzyskanych z lotniczego rozkładowego przewozu pasażerskiego, skorzystanie z którego wymaga posiadania biletu lotniczego przez pasażera.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy wymaga odniesienia się do poszczególnych kategorii przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ww. ustawy.

Ad. 1.

Przychody wymienione w ww. art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT obejmują przychody z odsetek, z praw autorskich lub praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu, urządzenia handlowego lub naukowego, za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how).

Spośród przychodów wymienionych w ww. art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT teoretycznie w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym można by rozważyć, czy przychody, których dotyczy pytanie nie są:

1) przychodami z praw autorskich lub z praw pokrewnych

W ocenie Wnioskodawcy tak nie jest, gdyż Wnioskodawca na podstawie umów zawieranych z agencjami nie nabywa praw autorskich ani pokrewnych. Fundacja nabywa jedynie określoną usługę w postaci zapewnienia udziału speakera w organizowanym przez Wnioskodawcę (...) i jedynie bardzo wąski zakres uprawnień, które sprowadzają się do możliwości reklamowania (...) poprzez informowanie o udziale w nim speakera, czy posługiwaniu się materiałami z (...), ale nigdy nie nabywa praw do występu speakera, jego prezentacji, czy innych materiałów, których autorem jest agencja bądź speaker. W konsekwencji wypłacone przez Fundację należności na rzecz agencji nie stanowią należności licencyjnych, na podstawie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wnioskodawca bowiem nie nabywa również żadnej licencji rozumianej jako prawo do rozporządzania utworem na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 lub w art. 74 ust. 4 tejże ustawy. Wnioskodawca nie może kopiować, zmieniać ani samodzielnie wykorzystywać treści stanowiących wystąpienia speakera, ani udostępniać ich innym podmiotom, gdyż nie otrzymał na to licencji w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

2)przychodami za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how)

W ocenie Wnioskodawcy również ten przypadek nie ma miejsca. Określenie „informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how)” jest stosowane w kontekście przenoszenia pewnych informacji publicznie nieujawnionych o charakterze przemysłowym, handlowym lub naukowym mających związek z nabytym doświadczeniem i których ujawnienie może generować korzyści ekonomiczne (Model Tax Convention on Income and on Capital: Condensed Version 2010). Przychody, o których mowa w tym przepisie związane są z udostępnieniem przez jedną stronę specjalistycznej wiedzy na rzecz drugiej strony w celu wykorzystania na własny rachunek. Uważa się, że udostępniający nie jest zobowiązany do odgrywania jakiejkolwiek roli w trakcie stosowania udostępnionych informacji/wiedzy. Taki rodzaj umowy różni się od umowy o świadczenie usług (z jaką mamy do czynienia w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym objętym wnioskiem), w której jedna ze stron stosuje własne umiejętności zawodowe i doświadczenie wykonując pracę dla drugiej strony (wg. Komentarza do Modelowej Konwencji OECD płatności z tego tytułu wchodzą w ogólny zakres artykułu 7). W ww. komentarzu podkreślono także, że na potrzeby odróżnienia płatności za udostępnienie know-how i świadczenie usług przydatne są np. takie kryteria:

- umowy na udostępnienie know-how zawierają specjalne postanowienia co do poufności udostępnianych informacji - w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym sprawy nie ma miejsce zastrzeżenie poufności informacji udostępnianych przez speakerów w czasie wystąpień na (...), gdyż z ich natury mają charakter publiczny adresowany co uczestników (...), a usługi speakerów nie polegają na udostępnieniu jedynie Fundacji informacji poufnych,

- w przypadku umów o świadczenie usług świadczący (tak jak agencje w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym sprawy) zobowiązują się do wykonania usług, które mogą wymagać od świadczącego wykorzystania specyficznej wiedzy, doświadczenia i umiejętności, ale nie do przekazania zlecającemu (Wnioskodawcy) takiej specyficznej wiedzy, doświadczenia i umiejętności.

Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Wnioskodawcy przypadek ten również nie występuje.

Pozostałe przychody wymienione w ww. art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. z tytułu odsetek, praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego, w tym także środka transportu - w ocenie Wnioskodawcy są zupełnie rodzajowo inne od przychodów, których dotyczy pytanie i nie ma żadnej wątpliwości, że nie są to tego rodzaju przychody.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy przychody agencji reprezentujących speakerów, których dotyczy wniosek nie są również przychodami z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Przede wszystkim bowiem (...) organizowane przez Wnioskodawcę nie są imprezami natury widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, lecz konferencjami, spotkaniami biznesowo-naukowymi. Ich celem nie jest rozrywka, czy organizacja widowiska, ani rywalizacja sportowa, lecz tworzenie eventu umożliwiającego spotkanie przedstawicieli świata biznesu, nauki administracji itp. Ww. przepis dotyczy wyłącznie imprez artystycznych, rozrywkowych i sportowych czyli np. koncertów, spektakli, pokazów artystycznych, festiwali, meczy, czy meetingów sportowych itp., a zatem zupełnie innej kategorii imprez niż (...) organizowane przez Wnioskodawcę. Po drugie, ww. przepis dotyczy tylko ww. działalności organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Tymczasem (...) z tytułu uczestnictwa w których speakerzy uzyskują przedmiotowe przychody, nie są organizowane za pośrednictwem takich podmiotów, lecz są organizowane bezpośrednio przez Wnioskodawcę jako organizatora (...).

Ad. 2a

Przychody agencji, których dotyczy wniosek nie są również przychodami z tytułu świadczeń doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze.

Usługi realizowane przez agencje na rzecz Wnioskodawcy nie należą do żadnego z ww. rodzajów, ani nie są do nich podobne. Są to usługi związane z zapewnieniem udziału speakerów w (...) organizowanym przez Fundację i wygłoszenia na nim wystąpienia, udziału w dyskusji, moderowania dyskusji itp.

W szczególności usług realizowanych przez agencje nie można zaliczyć do usług doradczych. Zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN doradzać to „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”. Natomiast opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym usługi świadczone przez agencje na rzecz Wnioskodawcy nie są związane z udzielaniem Fundacji czy uczestnikom (...) jakichkolwiek porad czy wskazywaniem sposobu postępowania przez świadczącego usługę, a jedynie polegają na wygłoszeniu wykładu/udziale w dyskusji na określony temat.

Ad. 3 i 4

Przychody agencji, których dotyczy wniosek z oczywistych względów nie są również przychodami z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich przez zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych, ani przychodami uzyskanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagraniczne przedsiębiorstwa żeglugi powietrznej.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy w przypadku agencji reprezentujących speakerów przychody, których dotyczy wniosek nie należą do żadnych przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT. Z oczywistych względów nie są to również należności stanowiące przychody określone w art. 22 ust. 1 ustawy o CIT. tj. przychody z dywidend oraz inne przychody (dochody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

W związku z tym, że wypłata na rzecz agencji nie stanowi należności z żadnego z ww. tytułów, na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, związane z poborem i zapłatą zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych. W konsekwencji Wnioskodawca nie jest zobowiązany także do posiadania certyfikatu rezydencji podatkowej agencji, z którymi zawiera umowy opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00