Sprzedaż pracownikowi używanego telefonu
Wymieniamy pracownikom telefony. Czy odsprzedaż starych telefonów pracownikom musi być zaewidencjonowana na kasie, gdy w firmie ewidencjonujemy obrót na kasie?
Nie ma takiej potrzeby. Mimo że telefony należą do kategorii towarów, których sprzedaż musi być zaewidencjonowana na kasie, jednak nie dotyczy to sprzedaży na rzecz pracowników.
Wśród zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących znajduje się między innymi dostawa towarów i świadczenie usług przez podatnika na rzecz jego pracowników (poz. 34 zał. do rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas rejestrujących). Zwolnienie to może mieć zastosowanie, mimo że telefony są wymienione wśród wyrobów, których sprzedaż musi być ewidencjonowana na kasie (zob. poz. 8 tabeli 1), gdyż nie dotyczy to sprzedaży na rzecz pracowników.
To oznacza, że do udokumentowania opisanej w pytaniu transakcji nie jest potrzebna kasa fiskalna. Z praktyki wynika, że najczęściej sprzedaż używanych komputerów i telefonów na rzecz pracowników dokumentuje się fakturami. Można też wystawić dokument wewnętrzny, gdy pracownik nie zażąda faktury.
Artykuł pochodzi z publikacji: Kasy rejestrujące 2023 >>