Interpretacja indywidualna z dnia 2 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.1.2023.1.AND
Wnioskodawca zobowiązany jest do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy PGK.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 stycznia 2023 roku wpłynął Państwa wniosek z 28 grudnia 2022 roku o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia okresów, za jakie powinna być sporządzona dokumentacja cen transferowych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca wraz z A. S.A., B. Sp. z o.o., C. Sp. z o.o., D. Sp. z o.o., E. Sp. z o.o. oraz F. Sp. z o.o. tworzą podatkową grupę kapitałową (dalej: „PGK”) w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Podstawa opodatkowania PGK jest obliczana zgodnie z art. 7a Ustawy o CIT, w związku z art. 7 ust. 1- 3 Ustawy o CIT. Tym samym, każda ze spółek należących do PGK jest obowiązana do określania związanego z jej działalnością dochodu (straty) z poszczególnych źródeł dochodu. PGK ma rok podatkowy niepokrywający się z rokiem kalendarzowym. Rok podatkowy PGK obejmuje okres od 1 grudnia do 30 listopada, tj. ostatni zakończony rok podatkowy PGK trwał od 1 grudnia 2021 r. do 30 listopada 2022 r. Obecnie trwający rok podatkowy PGK trwa od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r.
Rok obrotowy (a zatem określony dla sprawozdawczości finansowej) spółek wchodzących w skład PGK jest zgodny z rokiem kalendarzowym, tj. ostatni zakończony rok obrotowy trwał od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Obecnie trwający rok obrotowy spółek wchodzących w skład PGK trwa od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2022r. Następny rok obrotowy spółek wchodzących w skład PGK trwać będzie od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023r.
Wnioskodawca może zawierać transakcje kontrolowane – w rozumieniu przepisów Ustawy o CIT – z podmiotami będącymi członkami PGK, jak i z podmiotami powiązanymi w rozumieniu Rozdziału 1a Ustawy o CIT, niebędącymi członkami PGK. Część zawieranych przez Wnioskodawcę transakcji z podmiotami powiązanymi (z PGK oraz spoza PGK) przekracza progi dokumentacyjne określone w art. 11k ust. 2 Ustawy o CIT. Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT lub będzie korzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT.
Wnioskodawca uzyskał interpretację indywidualną z 4 sierpnia 2022 roku Znak: 0111-KDIB1-1.4010.91.2022.1.BK, w której organ podatkowy potwierdził, że Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych za okres od 1 grudnia 2021 do 30 listopada 2022 r. oraz potwierdzającą, że Wnioskodawca będzie zobowiązany do złożenia na podstawie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT informacji o cenach transferowych za okres zgodny z rokiem podatkowym PGK, przypadający na okres od 1 grudnia 2021 do 30 listopada 2022 r.
Pytania
1.Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym, nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, to zobowiązany jest do sporządzenia takiej dokumentacji na podstawie art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT za rok podatkowy PGK, który w przypadku Wnioskodawcy obejmuje okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r., czy też za rok obrotowy, tj. okres od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r.?
2.Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym, nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, to zobowiązany będzie do sporządzenia takiej dokumentacji na podstawie art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT za rok podatkowy PGK, który w przypadku Wnioskodawcy będzie obejmować okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r., czy też za rok obrotowy, tj. okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r.?
3.Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych lub korzystającą z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT, to zobowiązany jest do złożenia na podstawie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT informacji o cenach transferowych za okres zgodny z rokiem podatkowym PGK, przypadający na okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r., czy też rokiem obrotowym Wnioskodawcy obejmującym okres od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r.?
4.Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych lub korzystającą z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT, to zobowiązany jest do złożenia na podstawie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT informacji o cenach transferowych za okres zgodny z rokiem podatkowym PGK, przypadający na okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r., czy też rokiem obrotowym Wnioskodawcy obejmującym okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r.?
Państwa stanowisko w sprawie
W zakresie pytania nr 1 i 2, zdaniem Wnioskodawcy, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym, nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, to zobowiązany jest do sporządzenia takiej dokumentacji na podstawie art. 11k ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587, dalej: „Ustawa o CIT”) za rok podatkowy PGK, który w przypadku Wnioskodawcy obejmuje okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r. natomiast w kolejnym roku podatkowym będzie obejmował okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r. Wnioskodawca nie jest natomiast zobowiązany do sporządzenia dokumentacji za rok obrotowy tj. za okres od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r. oraz za okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r.
W zakresie pytania nr 3 i 4, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w przypadku, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych lub korzystającą z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT, to zobowiązany jest do złożenia na podstawie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT informacji o cenach transferowych za okres zgodny z rokiem podatkowym PGK, przypadający na okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r., a w kolejnym roku podatkowym na okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r. Wnioskodawca nie jest natomiast zobowiązany do złożenia informacji za rok obrotowy tj. za okres od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r. oraz za okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r.
Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 2105, dalej: „Ustawa Zmieniająca”) zmieniono oraz dodano niektóre przepisy w zakresie cen transferowych ujęte w Rozdziale 1a Ustawy o CIT. W kontekście ww. zmiany oraz sformułowanych pytań, jak również zdarzenia przyszłego przedstawionego w niniejszym wniosku o interpretację indywidualną, przytoczenia wymagają, zdaniem Wnioskodawcy, przepisy Ustawy Zmieniającej, które mają istotne znaczenie dla niniejszej sprawy.
Zgodnie z brzmieniem art. 56 pkt 2 Ustawy Zmieniającej, art. 11a ust. 1 pkt 4 lit. c, ca i cb, ust. 2 pkt 1 lit. c i ust. 5, art. 11c ust. 6, art. 11e, art. 11f ust. 1 pkt 3 lit. ci ust. 2 pkt 4, art. 11g ust. 1 pkt 4, ust. 1a i 3, art. 11k ust. 1 i 2, art. 111 ust. 1-2a, art. 11n, art. 11o ust. 3, art. 11p ust. 1, art. 11s ust. 1-3, art. 11t ust. 1-2b, 4-5a i 8, art. 12 ust. 3aa pkt 1 oraz art. 15 ust. 1ab pkt 2 ustawy zmienianej w art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą - stosuje się do transakcji kontrolowanych i transakcji innych niż transakcje kontrolowane, rozpoczętych i niezakończonych przed dniem 1 stycznia 2022 r., w zakresie tej części tych transakcji, które są realizowane w roku podatkowym rozpoczynającym się po dniu 31 grudnia 2021 r.
Zgodnie z art. 64 Ustawy Zmieniającej, podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, których rok podatkowy jest inny niż rok kalendarzowy i rozpoczął się przed dniem 1 stycznia 2022 r., a zakończy się po dniu 31 grudnia 2021 r., stosują do końca przyjętego przez siebie roku podatkowego przepisy ustawy zmienianej w art. 2, w brzmieniu dotychczasowym, z wyjątkiem art. 17 ust. 1 pkt 23a, 58a i 62, art. 18db, art. 18ea-18ef i art. 24d ust. 9a tej ustawy.
Powyższe przepisy przejściowe oznaczają, że dla podatników (tu Wnioskodawca), których rok podatkowy jest inny niż kalendarzowy, Ustawa Zmieniająca nakazuje stosować dotychczasowe regulacje tj. do końca roku podatkowego Wnioskodawcy, obejmującego okres od 1 grudnia 2021 do 30 listopada 2022 r. należy stosować przepisy Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w 2021 roku. Natomiast do nowego roku podatkowego, tj. do okresu od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r. oraz odpowiednio do kolejnego roku podatkowego, obejmującego okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r. Wnioskodawca będzie stosował przepisy Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązujący od stycznia 2022 r.
Ustawa Zmieniająca dodała do rozdziału 1a także przepis art. 11a ust. 5 Ustawy o CIT. Zgodnie z treścią tego przepisu, „na potrzeby niniejszego rozdziału przyjmuje się, że rok obrotowy spółki niebędącej osobą prawną oraz spółki wchodzącej w skład podatkowej grupy kapitałowej jest jej rokiem podatkowym’’.
Art. 11a ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT reguluje definicję podmiotu, zgodnie z którą podmiot oznacza „osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej oraz zagraniczny zakład”.
Z kolei, w myśl art. 11a ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT, ilekroć w rozdziale 1a jest mowa o podmiotach powiązanych, oznacza to:
a) podmioty, z których jeden podmiot wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot, lub
b) podmioty, na które wywiera znaczący wpływ: - ten sam inny podmiot lub - małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej wywierającej znaczący wpływ na co najmniej jeden podmiot, lub
c) spółkę niebędącą osobą prawną i jej wspólnika, lub
ca) spółkę, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1, i jej komplementariusza, lub
cb) spółkę, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 a, i jej wspólnika, lub
d) podatnika i jego zagraniczny zakład, a w przypadku podatkowej grupy kapitałowej spółkę kapitałową wchodzącą w jej skład i jej zagraniczny zakład.
Z kolei art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT reguluje, iż „podmioty powiązane są obowiązane do sporządzania w postaci elektronicznej lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy, w terminie do końca dziesiątego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego, w celu wykazania, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane”.
Zgodnie z art. 11k ust. 2 Ustawy o CIT, „lokalna dokumentacja cen transferowych jest sporządzana dla transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym, której wartość przekracza w roku obrotowym następujące progi dokumentacyjne:
1) 10 000 000 zł – w przypadku transakcji towarowej;
2) 10 000 000 zł – w przypadku transakcji finansowej;
3) 2 000 000 zł – w przypadku transakcji usługowej;
4) 2 000 000 zł – w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3.
Mając na uwadze wyżej przytoczone przepisy, obowiązek w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych nie dotyczy podatnika, w konsekwencji w przypadku podatkowych grup kapitałowych, obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych nie będzie spoczywał na podatkowej grupie kapitałowej, jako podatniku, ale na podmiotach powiązanych należących do podatkowej grupy kapitałowej, będących podmiotami w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT oraz podmiotami powiązanymi stosownie do art. 11a ust. 1 pkt 4 tej ustawy.
Biorąc pod uwagę brzmienie art. 8 ust. 7 Ustawy o CIT należy stwierdzić, że rok podatkowy PGK jest jednocześnie rokiem podatkowym spółek wchodzących w skład PGK. Oznacza to, zdaniem Wnioskodawcy, że rokiem podatkowym Wnioskodawcy jest rok podatkowy PGK. Zdaniem Spółki, w przypadku, w którym rok podatkowy PGK różni się od roku obrotowego spółek należących do PGK, spółki te celem weryfikacji obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, określonego w art. 11k ust. 1 i 2 Ustawy o CIT powinny określić wartość transakcji kontrolowanych dla okresu tożsamego z rokiem podatkowym, za który sporządzana jest dokumentacja podatkowa.
Artykuł 11a ust. 5 Ustawy o CIT wskazuje, że „na potrzeby niniejszego rozdziału przyjmuje się, że rok obrotowy spółki niebędącej osobą prawną oraz spółki wchodzącej w skład podatkowej grupy kapitałowej jest jej rokiem podatkowym”, co zdaniem Wnioskodawcy oznacza, że przepisy o cenach transferowych w Ustawie o CIT, w zakresie pojęć dotyczących „roku podatkowego” i „roku obrotowego” należy interpretować w ten sposób, że pojęcia te oznaczają tożsamy okres, który jest zgodny z rokiem podatkowym. W konsekwencji Wnioskodawca winien sporządzać lokalną dokumentację cen transferowych zgodną z rokiem podatkowym, tj. za okresy od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 oraz od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r.
W przedmiotowej sprawie istotne znaczenie ma to, że z punktu widzenia przepisów o cenach transferowych okresem, za który sporządzana jest dokumentacja jest rok podatkowy PGK. Powyższe stanowisko zostało potwierdzone także w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 sierpnia 2022 roku Znak: 0111-KDIB1-1.4010.91.2022.1.BK. Wskazać bowiem należy na cel, dla realizacji którego Ustawodawca wprowadził obowiązek sporządzania dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi oraz sporządzania informacji, o której mowa w art. 11t Ustawy o CIT. Celem tym jest umożliwienie organom podatkowym weryfikacji rynkowości transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi i prawidłowości deklarowanego dochodu oraz płaconego podatku, który to dochód i podatek deklarowane są za dany rok podatkowy, a nie za rok obrotowy.
Niezależnie od powyższego, zaznaczyć należy, że podmioty zobowiązane do sporządzenia dokumentacji cen transferowych lub korzystające ze zwolnienia na podstawie art. 11n Ustawy o CIT zobowiązane są na podstawie art. 11t Ustawy o CIT do raportowania informacji o cenach transferowych, także za rok podatkowy, a nie za rok obrotowy.
Już samo literalne brzmienie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT, zgodnie z którym „Podmioty powiązane:
1) obowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych – w zakresie transakcji objętych tym obowiązkiem lub
2) realizujące transakcje kontrolowane określone w art. 11n pkt 1-2 lub 10-12
- składają naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu dla podatnika, w terminie do końca jedenastego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego, informację o cenach transferowych za rok podatkowy, sporządzoną według wzoru dokumentu elektronicznego zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych” wskazuje, że podmioty zobowiązane do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych powinny złożyć informację za rok podatkowy.
Powyższa regulacja prowadzi do wniosku, że informacja ta powinna być składana za ten sam okres, za który sporządzona jest lokalna dokumentacja cen transferowych.
Podsumowując, skoro podmioty powiązane zobowiązane są do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy, a jednocześnie informację, o której mowa w art. 11t Ustawy o CIT zobowiązane są przekazać podmioty, które zobowiązane są do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacja przekazywana do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla podatnika, o której mowa w art. 11t Ustawy o CIT zawiera dane pochodzące ze sporządzonej lokalnej dokumentacji cen transferowych, to okres, za który składana jest informacja, o której mowa w art. 11t Ustawy o CIT musi być tożsamy z okresem, za który sporządzana jest dokumentacja. Oznacza to, że Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia na podstawie art. 11t ust. 1 Ustawy o CIT do naczelnika urzędu skarbowego dla podatnika informacji o cenach transferowych za okres zgodny z rokiem podatkowym spółek wchodzących w skład PGK.
Tym samym w sytuacji, gdy Wnioskodawca zawiera z podmiotem powiązanym, nienależącym do PGK transakcję kontrolowaną, podlegającą obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, to zobowiązany jest do sporządzenia takiej dokumentacji na podstawie art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT za rok podatkowy PGK, który w przypadku Wnioskodawcy obejmuje okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r., natomiast w kolejnym roku podatkowym będzie obejmował okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r.
Jednocześnie Wnioskodawca nie jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za okresy od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023r. oraz okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
Ponadto, Wnioskodawca zobowiązany jest także do składania do właściwego naczelnika urzędu skarbowego informacji o cenach transferowych za okres od 1 grudnia 2022 do 30 listopada 2023 r., natomiast w kolejnym roku podatkowym informacja ta będzie obejmowała okres od 1 grudnia 2023 do 30 listopada 2024 r., pokrywający się z rokiem podatkowym Wnioskodawcy.
Przyjęcie odmiennego poglądu oznaczałoby jednocześnie, że Wnioskodawca oprócz przygotowania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT (za rok podatkowy) oraz informacji o cenach transferowych wskazanej w art. 11t ust 1 Ustawy o CIT, musiałby przygotować dodatkową dokumentację (za rok obrotowy), co byłoby sprzeczne z rozumieniem przepisów o cenach transferowych, o których mowa w przepisach Ustawy o CIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych stwierdzić należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie wiążą Organu w sprawie będącej przedmiotem wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.