Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie SN z dnia 8 września 2022 r., sygn. I KK 171/22

Sąd Najwyższy w składzie:

SSN Andrzej Siuchniński

na posiedzeniu w trybie art. 535 § 3 k.p.k.,

po rozpoznaniu w Izbie Karnej, w dniu 8 września 2022 r.,

w sprawie A. G.

skazanego z art. 177 § 2 k.k.

kasacji wniesionej przez obrońcę

od wyroku Sądu Okręgowego w Koninie z dnia 8 października 2021 r., sygn. akt II Ka 231/21, zmieniającego wyrok Sądu Rejonowego w Turku z dnia 21 maja 2021 r., sygn. akt II K 29/21,

p o s t a n o w i ł

1. oddalić kasację jako oczywiście bezzasadną,

2. obciążyć skazanego kosztami sądowymi postępowania kasacyjnego,

3. na podstawie art. art. 527 § 5 k.p.k. w zw. z § 11 ust. 4 pkt 2 w zw. z § 20 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 października 2015r. w sprawie opłat za czynności adwokackie (Dz.U. z dnia 5 listopada 2015r.) zasądzić od skazanego na rzecz oskarżycieli posiłkowych kwotę 720 zł (siedemset dwadzieścia) za sporządzenie i wniesienie - przez ustanowionego pełnomocnika - odpowiedzi na kasację.

UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 21.05.2021 r. Sąd Rejonowy w Turku, w sprawie sygn. akt II K 29/21, uznał A. G. za winnego tego, że w dniu 16 września 2020 r. w m. K. w woj. […], jadąc drogą krajową […] w kierunku K., umyślnie naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym wynikające z art. 3 ust. 1, art. 5 ust. 1 , art. 19 ust. 1 oraz art. 24 ust. 7 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym w ten sposób, że kierując samochodem osobowym marki R. o nr rej. […], który nie posiadał aktualnych badań technicznych, nie zastosował się do znaków drogowych pionowych oraz poziomych, w ten sposób, że dojeżdżając do skrzyżowania z przejściem dla pieszych, znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, która na tym odcinku drogi wynosiła 60 km/h, tj. jadąc z prędkością co najmniej 110 km/h, przekraczając podwójną linię ciągłą, podjął manewr wyprzedzania pojazdu marki A. o nr rej. […], tj. zjechał na lewy pas ruchu przeznaczony do ruchu z przeciwnego kierunku jazdy, a następnie omijając wysepkę znajdującą się na skrzyżowaniu, doprowadził do zderzenia z prawidłowo wykonującym manewr skrętu w lewo pojazdem marki A. o nr rej. […], kierowanym przez P. A., w wyniku czego kierujący A. – P. A. doznał obrażeń wielonarządowych w tym złamania żeber skutkujących jego śmiercią, a P. G. pasażer pojazdu marki R. odniósł obrażenia ciała w postaci zwichnięcia prawego stawu ramiennego, złamania guzka większego prawej kości ramiennej, złamania V żebra po stronie prawej, a także rany na przyśrodkowej powierzchni prawego kolana, okolicy czoła i nosa, które naruszyły czynności narządu ciała na czas powyżej 7 dni,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00