Interpretacja indywidualna z dnia 7 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.644.2022.1.AW
Czy w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi wynikającymi z Umów Konsorcjum zawartymi w celu wspólnego wykonania zamówienia publicznego, zachodzi możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1, ze względu na wystąpienie przesłanki opisanej w art. 11n pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a to ze względu na uznanie transakcji za transakcje kontrolowane, których cena została ustalona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi wynikającymi z Umów Konsorcjum zawartymi w celu wspólnego wykonania zamówienia publicznego, zachodzi możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1, ze względu na wystąpienie przesłanki opisanej w art. 11n pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a to ze względu na uznanie transakcji za transakcje kontrolowane, których cena została ustalona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest osobą prawną, polskim rezydentem podatkowym, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, której siedziba i zarząd znajdują się w Polsce Spółka zajmuje się budową dróg i mostów, produkcją mas bitumicznych oraz mas mineralnych na zimno, sprzedażą detaliczną paliw oraz sprzedażą usług myjni bezdotykowej. Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje transakcji kontrolowanych z podmiotem powiązanym – Spółką Akcyjną. Podmiot Powiązany również jest osobą prawną, której siedziba i zarząd znajduje się na terytorium Polski. Przedmiotem działalności Podmiotu powiązanego jest wykonywanie wykopów i wierceń geologiczno-inżynierskich oraz wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych. Powiązanie pomiędzy obiema Spółkami opiera się na przepisie art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT poprzez uznanie ich za podmioty, na które wywiera znaczący wpływ ten sam podmiot, lub członek rodziny do drugiego stopnia wywiera znaczący wpływ. Powiązanie między tymi podmiotami wynika ze stosunku pokrewieństwa istniejącego pomiędzy członkami Zarządów obu Spółek. Zarówno Wnioskodawca jak i Podmiot Powiązany, są podmiotami, które uzyskują przychody z prowadzonej działalności głównie w oparciu o zamówienia publiczne. Zamówienia pozyskiwane są przez te podmioty poprzez udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, i wybór najkorzystniejszej oferty.