Porada
Jak ująć w kosztach podatkowych leasingową opłatę administracyjną
PROBLEM
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (KPiR - metoda kasowa). Korzysta z samochodu osobowego (spalinowego) w ramach leasingu operacyjnego. Samochód wykorzystywany jest do celów mieszanych, a jego wartość początkowa przekracza wartość 150.000 zł. Leasingodawca raz w roku wystawia fakturę na zryczałtowaną opłatę administracyjną w ramach obsługi wyżej wymienionej umowy leasingu. Zryczałtowana opłata nie uwzględnia opłat związanych z:
- wszystkimi opłatami windykacyjnymi,
- opłatami związanymi z obsługą ubezpieczeń, jeśli nie korzysta się z ubezpieczeń leasingodawcy,
- opłatami za wystawienie upoważnienia do odbioru odszkodowania,
- kosztami czynności świadczonych w Wydziale Komunikacji za wyjątkiem pierwszej rejestracji pojazdu,
- kosztami rejestracji pojazdu na indywidualnie zamówione numery i tablice rejestracyjne,
- udzieleniem informacji o użytkowniku zagranicznym, organom ścigania.
Czy opisana wyżej zryczałtowana opłata administracyjna powinna być rozliczana w kosztach podatkowych wg. proporcji uwzględniającej wartość początkową samochodu osobowego oraz limit 150.000 zł, czy raczej opłata ta powinna być traktowana jako wydatek eksploatacyjny, tym samym w kosztach powinno być ujęte jedynie 75% wartości poniesionego kosztu?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right