Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2022-11-14

Jak ująć w kosztach podatkowych leasingową opłatę administracyjną

PROBLEM

Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (KPiR - metoda kasowa). Korzysta z samochodu osobowego (spalinowego) w ramach leasingu operacyjnego. Samochód wykorzystywany jest do celów mieszanych, a jego wartość początkowa przekracza wartość 150.000 zł. Leasingodawca raz w roku wystawia fakturę na zryczałtowaną opłatę administracyjną w ramach obsługi wyżej wymienionej umowy leasingu. Zryczałtowana opłata nie uwzględnia opłat związanych z:

  • wszystkimi opłatami windykacyjnymi,
  • opłatami związanymi z obsługą ubezpieczeń, jeśli nie korzysta się z ubezpieczeń leasingodawcy,
  • opłatami za wystawienie upoważnienia do odbioru odszkodowania,
  • kosztami czynności świadczonych w Wydziale Komunikacji za wyjątkiem pierwszej rejestracji pojazdu,
  • kosztami rejestracji pojazdu na indywidualnie zamówione numery i tablice rejestracyjne,
  • udzieleniem informacji o użytkowniku zagranicznym, organom ścigania.

Czy opisana wyżej zryczałtowana opłata administracyjna powinna być rozliczana w kosztach podatkowych wg. proporcji uwzględniającej wartość początkową samochodu osobowego oraz limit 150.000 zł, czy raczej opłata ta powinna być traktowana jako wydatek eksploatacyjny, tym samym w kosztach powinno być ujęte jedynie 75% wartości poniesionego kosztu?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00