Artykuł
Jak ustalać marżę w przypadku nabyć dokonywanych przez portale zakupowe
Dokonywanie zakupów na portalach zakupowych niekiedy wiąże się z koniecznością ponoszenia kosztów opłat na rzecz podmiotów będących właścicielami tych portali. Podatnicy często mają wątpliwości, czy takie opłaty stanowią element kwoty nabycia oraz czy powinny być uwzględnione przy obliczeniu marży, szczególnie gdy sprzedawcami są osoby prywatne. W niniejszym artykule zostaną omówione zasady ustalania marży w przypadku zakupów dokonywanych przez portale zakupowe, tj. poprzez aplikacje lub portale internetowe pomagające w dokonywaniu zakupów towarów i usług przez Internet.
W przepisach art. 120 ustawy o VAT określona jest szczególna procedura w zakresie dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków. Istotą tej procedury jest opodatkowanie marży, tj. pomniejszonej o kwotę VAT różnicy między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right