Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.353.2022.1.ES
Czy dochody przekazane przez Wnioskodawcę tytułem darowizny dla Fundacji na cele wsparcia materialnego studentów będą korzystały ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w zakresie oceny skutków opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dochody przekazane przez Wnioskodawcę tytułem darowizny dla Fundacji na cele wsparcia materialnego studentów będą korzystały ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Akademia (…) (dalej: Wnioskodawca lub Uczelnia) jest uczelnią niepubliczną, działającą na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 574).
Wnioskodawca wpisany jest do Ewidencji Uczelni Niepublicznych prowadzonej przez Ministra Edukacji i Nauki. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
Zgodnie z postanowieniami statutu Uczelni, jej cele statutowe obejmują (§ 4 statutu):
1.prowadzenie kształcenia na studiach
2.prowadzenie kształcenia na studiach podyplomowych lub prowadzenie innych form kształcenia;
3.prowadzenie działalności naukowej, świadczenie usług badawczych oraz transfer wiedzy i technologii do gospodarki;
4.prowadzenie kształcenia doktorantów;
5.kształcenie i promowanie kadr Uczelni;
6.stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w:
a)procesie przyjmowania na Uczelnię w celu odbywania kształcenia,
b)kształceniu,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right