Interpretacja indywidualna z dnia 9 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.317.2022.2.PC
Zastosowanie stawki 0% VAT dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w przedstawionym zdarzeniu przyszłym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 czerwca 2022 r. wpłynął za pośrednictwem ePUAP Państwa wniosek z 28 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% VAT dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Uzupełniliście go Państwo w odpowiedzi na wezwanie pismem z 3 sierpnia 2022 r. przesłanym za pośrednictwem ePUAP. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Jesteście Państwo podatnikiem podatku od towarów i usług czynnym. W ramach swojej działalności wykonujecie wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów, gdzie transport jest realizowany środkami własnymi lub zlecany zewnętrznym przewoźnikom.
Wnioskodawca zamierza w najbliższym czasie wdrożyć system elektronicznych listów przewozowych e-CMR, obsługiwany w praktyce dostarczania przesyłek przez kierowców przewoźnika. Opracowano własną technologię i rozwiązanie na bazie aplikacji mobilnej, gdzie kierowca dokonujący przewozu towaru, od momentu załadunku do odebrania towaru, po zalogowaniu się do aplikacji, elektronicznie zatwierdza kolejne stadia/status realizacji transportu przesyłki. System monitoringu w czasie rzeczywistym śledzi lokalizację przesyłki na podstawie danych GPS, uwidoczniony w nim jest list przewozowy w formie elektronicznej z ilościami, wagami itd.
1. W momencie dostarczenia przesyłki do odbiorcy kierowca ma za zadanie uzyskać podpis odbiorcy (za pośrednictwem aplikacji mobilnej dostosowanej do tego celu jednakże bez odpowiedniej certyfikacji w myśl e-CMR) oraz jego imię i nazwisko. W momencie pobrania podpisu aplikacja rejestruje automatycznie dane o miejscu i czasie złożenia podpisu, nanosi go w formie elektronicznej na istniejący już dokument przewozowy, odznacza że towar jest dostarczony, generuje POD (dokument który ma w swojej treści podpis, datę, czas, współrzędne geograficzne i nr CMR albo KLP widniejący w systemie nadawcy) i wysyła ten dokument do odbiorcy i nadawcy. Dokumenty są archiwizowane w formie elektronicznej w bazie danych obu stron dostawy.