Interpretacja indywidualna z dnia 3 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.504.2022.1.RR
Możliwość uznania zapłaconego podatku dochodowego za nadpłatę oraz zaliczenia jej na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 9 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości uznania zapłaconego podatku dochodowego za nadpłatę oraz zaliczenia jej na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.
Treść wniosku jest następująca:
Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem wspólnym:
1)Zainteresowany będący stroną postępowania:
-Pan (…)
2)Zainteresowany niebędący stroną postępowania:
-Pan (…)
Opis stanu faktycznego
Pan (…) i Pan (…) (dalej łącznie jako: „Wnioskodawcy”) są komandytariuszami w spółce (…) sp. z o.o. sp. k. (dalej jako: „Spółka”), w której każdy z nich posiada prawo do 47,5% zysku Spółki.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie m.in. wykończenia wyrobów włókienniczych, produkcji tkanin bawełnianych i tkanin z włókien chemicznych, czy produkcji innych wyrobów tekstylnych.
Na skutek nieszczęśliwych zdarzeń, w szczególności oszustwa kontrahentów, uszkodzenia głównego składnika infrastruktury technicznej, Spółka utraciła w 2018 r. płynność finansową. W rezultacie, Spółka zmuszona była złożyć do właściwego wydziału sądu rejonowego wniosek o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego, które to postępowanie zostało otwarte dnia 21 lutego 2019 r. Układ został zawarty 22 listopada 2019 r., a po jego uprawomocnieniu się był on realizowany w całości zgodnie z planem, tj. wszyscy wierzyciele zostali zaspokojeni w wysokości 20% przy jednoczesnym umorzeniu 80% wierzytelności. Obecnie pozostało do spłaty zadłużenie względem podmiotów publicznoprawnych, które zostało rozłożone na 55 miesięcy oraz które jest realizowane zgodnie z harmonogramem pod nadzorem nadzorcy sądowego.