Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.38.2022.2.HK
Wydanie interpretacji indywidualnej dot. ustalenia, czy wartość podatku u źródła zapłaconego przez Spółkę w 2021 r. w następstwie przeprowadzonej kontroli celno-skarbowej (dot. lat 2016-2018), może zostać rozpoznana przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodów w 2021 r.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy wartość podatku u źródła zapłaconego przez Spółkę w 2021 r. w następstwie przeprowadzonej kontroli celno-skarbowej (dot. lat 2016-2018), może zostać rozpoznana przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodów w roku 2021. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 lipca 2022 r. (wpływ 14 lipca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca (Spółka) jest osobą prawną, zarejestrowaną jako czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz będącą polskim rezydentem podatkowym. Głównym przedmiotem działalności prowadzonej przez Spółkę jest produkcja aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej.
Dnia (...) 2009 r. Spółka zawarła umowę licencyjną (dalej jako: „Umowa”) ze spółką (...) z siedzibą w Stanach Zjednoczonych (dalej jako „Kontrahent”). W Umowie Spółka występuje jako licencjobiorca, a Kontrahent jako licencjodawca. Na podstawie Umowy Kontrahent udzielił Spółce licencji na produkowanie, używanie i sprzedawanie licencjonowanych produktów (bliżej określonych w Umowie) w Polsce. W zamian za udzielone prawa, Spółka zobowiązała się dokonywać na rzecz Kontrahenta opłat licencyjnych (dalej jako: „Opłaty”) w określonej w Umowie wysokości.
Niniejszy wniosek dotyczy Opłat dokonywanych na rzecz Kontrahenta w latach 2016-2018. W tych latach Spółka przy uiszczaniu Opłat na rzecz Kontrahenta stosowała 5% stawkę podatku u źródła, która wynika z Konwencji między RP a Stanami Zjednoczonymi Ameryki w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu z 13 lutego 2013 r. (dalej jako: „Konwencja z 2013 r.”).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right