Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDSB1-1.4019.168.2021.1.MF

Opłata od środków spożywczych w zakresie: - nieodpłatnego przekazania dystrybutorom dodatkowej ilości napojów po spełnieniu określonych wymagań, - nieodpłatnego wydawania napojów konsumentom, - nieodpłatnego wydania napojów konsumentom w zamian za udostępnienie przez organizatora eventu powierzchni reklamowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że Państwa stanowisko przedstawione we wniosku z 5 lipca 2021 r. (data wpływu 12 lipca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów ustawy o zdrowiu publicznym dotyczącej opłaty od środków spożywczych, w zakresie:

  • nieodpłatnego przekazania dystrybutorom dodatkowej ilości napojów po spełnieniu określonych wymagań – jest prawidłowe,
  • nieodpłatnego wydawania napojów konsumentom – jest prawidłowe,
  • nieodpłatnego wydania napojów konsumentom w zamian za udostępnienie przez organizatora eventu powierzchni reklamowej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

12 lipca 2021 r. złożyli Państwo do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów ustawy o zdrowiu publicznym dotyczącej opłaty od środków spożywczych w zakresie nieodpłatnych wydań napojów.

We wniosku przedstawili Państwo następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca jest producentem napojów słodzonych (oranżady). Produkty te mieszczą się w definicji „napojów z dodatkiem cukrów” w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym. Podlegają więc opłacie, zwanej dalej opłatą cukrową. Wnioskodawca, celem zwiększenia sprzedaży zamierza podejmować dwojakiego rodzaju działania, w zależności od kategorii nabywców.

Pierwsza kategoria nabywców to przedsiębiorcy-dystrybutorzy dokonujący sprzedaży detalicznej napojów (punkty pierwszej sprzedaży detalicznej) w rozumieniu art. 12a ust. 2 i ust. 3 powyższej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00