Interpretacja indywidualna z dnia 10 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.185.2022.3.AB
Ustalenie czy otrzymany rabat pośredni, stanowi rabat, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, obniżenie podatku naliczonego, moment obniżenia podatku naliczonego, dokumentowanie rabatu w pliku JPK_VAT oraz metode wyliczenia wartości podatku.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy otrzymany rabat pośredni, stanowi rabat, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, obniżenia podatku naliczonego, momentu obniżenia podatku naliczonego, dokumentowania rabatu w pliku JPK_VAT oraz metody wyliczenia wartości podatku. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 maja 2022 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
O. Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest domem mediowym, świadczącym usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp.). Wnioskodawca występuje także jako agencja reklamowa nabywająca m.in. powierzchnię reklamową od dostawcy. Spółka jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych.
Spółka powiązana z Wnioskodawcą zawarła umowę konsorcjum z zarejestrowaną w Polsce spółką z o.o. będącą podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „Konsorcjant” lub „Lider Konsorcjum”), aby wspólnie i w porozumieniu, korzystając wzajemnie z posiadanych zasobów, narzędzi i kontaktów, zrealizować wspólne przedsięwzięcie polegające na byciu siecią afiliacyjną, skupiającą dostawców mediów. Konsorcjum wspólnymi siłami tworzy model prowadzenia działalności, w którym dostawca mediów udostępnia nośniki reklamowe w postaci stron lub serwisów, blogów internetowych, bazy adresów e-mail i innych, w celu promowania produktów i usług reklamodawców będących klientami polskich spółek z grupy Wnioskodawcy, do której poza Wnioskodawcą należą jeszcze trzy inne spółki kapitałowe (zwane razem ze Spółką „Grupą Spółek”).