Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4014.106.2022.4.ASZ
Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od czynności cywilnoprawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej
3 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 3 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Wniosek dotyczy m.in. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży zespołu składników majątkowych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – w piśmie z 10 maja 2022 r. (wpływ 10 maja 2022 r.).
Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem
1) Zainteresowany będący stroną postępowania: A. Sp. z o.o. (Spółka)
2) Zainteresowany niebędący stroną postępowania: D. Sp. z o.o. (Kupujący)
Opis zdarzenia przyszłego
Integracja A i D.
X Sp. z o.o oraz Y należą do międzynarodowych grup kapitałowych działających w branży usług transportowo-logistycznych (odpowiednio „Grupa 1” i „Grupa 2”). W xxx r. doszło do integracji Grupy 1 i Grupy 2 na poziomie globalnym. Y nabył 100% udziałów w dwóch spółkach z Grupy 1, m.in. w Q, będącej pośrednim udziałowcem Zainteresowanego będącego stroną postępowania (dalej jako: „Spółka”). Tym samym, Y stał się pośrednim udziałowcem Spółki.
Grupa 2 działa w ramach modelu biznesowego opartego na trzech filarach: (i) transport lotniczy i morski (dywizja A), transport drogowy (dywizja R) oraz (iii) rozwiązania logistyczno-magazynowe (dywizja S). Działalność w każdym z ww. obszarów prowadzona jest przez odrębne spółki. W Grupie 2, na poziomie lokalnym (tj. w Polsce), działalność w zakresie transportu lotniczego i morskiego (dywizja A) prowadzi Zainteresowany niebędący stroną postępowania (dalej jako: Kupujący). Pośrednim udziałowcem Kupującego jest Y.
Spółka prowadzi działalność zarówno w zakresie transportu lotniczego i morskiego (dywizja A) oraz transportu drogowego (dywizja R). Zgodnie z planem biznesowym Grupy 2 przyjętym na poziomie globalnym, podmioty wcześniej należące do Grupy 1 mają zostać zintegrowane na poziomach lokalnych (tj. w poszczególnych krajach, m.in. w Polsce) z podmiotami należącymi do Grupy 2. Z uwagi na model biznesowy Grupy 2 (działanie w ramach trzech filarów) konieczne jest przeprowadzenie reorganizacji w taki sposób, aby odpowiednie dywizje spółek należących poprzednio do Grupy 1 zostały zintegrowane z takimi samymi dywizjami spółek należących do Grupy 2 – w Polsce ma to nastąpić poprzez sprzedaż przez Spółkę dywizji A oraz dywizji R do odpowiednich spółek z Grupy 2.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right