Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.79.2022.1.JS

opodatkowanie akcyzą "prób rozjemczych" płynu do papierosów elektronicznych (próba rozjemcza) i objęcie wyrobów zabezpieczeniem akcyzowym

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej skutków podatkowych przedstawionego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym, dotyczącego braku opodatkowania akcyzą tzw. „prób rozjemczych” płynów do papierosów elektronicznych oraz braku obowiązku objęcia tych wyrobów zabezpieczeniem akcyzowym – jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący opodatkowania akcyzą tzw. „prób rozjemczych” płynów do papierosów elektronicznych oraz obowiązku objęcia tych wyrobów zabezpieczeniem akcyzowym. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego  

Spółka, w ramach składu podatkowego produkuje płyn do papierosów elektronicznych. Zasadnicza działalność gospodarcza Spółki polega na produkcji wyrobów pod konkretne zamówienie kontrahenta zagranicznego (z krajów członkowskich Unii i z poza Unii Europejskiej). Produkcja na rynek krajowy – w tym tzw. marek własnych, jest marginalna.

Aby produkt w postaci płynu do papierosów elektronicznych mógł być wprowadzony na rynek kontrahenta, mieszanina taka musi spełniać normy rejestracji danego produktu (w kraju odbioru) zgodnie z dyrektywą unijną TPD (Unijna Dyrektywa została zaimplementowana przez każde Państwo członkowskie i obowiązuje ona w całej Europie. Polski odpowiednik wdrożenia dyrektywy to ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2182; z 2020 r. poz. 1337).

Rejestracja polega na zgłoszeniu swojego produktu min. na 6 miesięcy (są wyjątki w kilku krajach, może to być krócej) przed planowanym realnym wprowadzeniem produktu na dany rynek kraju należącego do UE. Zgłoszenie musi zawierać zestaw informacji wyznaczonych przez przepisy, w tym najważniejsze to: szczegółowy skład produktu (m.in. numer CAS i procentowy zawartość substancji w produkcie), badanie tzw. emisji z produktu, informacje dotyczące toksyczności, a także dane firmowe, opisy produkcji jak i samego produktu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00