Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.75.2022.4.DP
Skutki podatkowe wniesienia aportu (ZCP i kontynuacja amortyzacji).
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej
11 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia aportu. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – w dniu 12 maja 2022 r. Treść wniosku wspólnego jest następująca:
Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem
1. Zainteresowany będący stroną postępowania: Wnioskodawca
2. Zainteresowany niebędący stroną postępowania: X Sp. z o.o.
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością („Wnioskodawca”, „Spółka”) oraz X Sp. z o.o. („Spółka Operacyjna” - zainteresowany niebędący stroną postępowania) należą do Grupy XYZ („Grupa”) prowadzącej działalność w zakresie handlu detalicznego. Spółka prowadzi działalność gospodarczą poprzez sieć sklepów (indywidualnie „Sklep” lub łącznie „Sieć sklepów”) zlokalizowanych na terenie różnych miast Polski w oparciu o nieruchomości własne bądź będące w użytkowaniu wieczystym Spółki oraz nieruchomości, z których Spółka korzysta na podstawie umów najmu, dzierżawy lub innych umów o oddanie nieruchomości do korzystania z podmiotami niepowiązanymi.
Działalność Spółki prowadzona jest m.in. w oparciu o know-how („Know-how”), do którego prawa Spółka posiada na podstawie umowy licencyjnej i know-how zawartej z licencjodawcą know-how („Licencjodawca”). Know-how obejmuje w szczególności prawa do korzystania z nazwy i znaku towarowego Y, jak również innych znaków towarowych, do których użytkowania jest uprawniony Licencjodawca - w formie, kolorze oraz prezentowanym w zdefiniowany sposób, co w połączeniu z systemem sprzedaży stanowi o pozytywnym wizerunku. Tożsamość ta determinowana jest w szczególności wizualną prezentacją punktu sprzedaży, koncepcją marketingową oraz promocją. System sprzedaży natomiast determinowany jest przede wszystkim przez oryginalną koncepcję dystrybucji, system sprzedaży, techniczne know-how (np. ukształtowanie wyposażenia Sklepów czy informacje i wzory reklamy produktów), zakupy, ubezpieczenia, itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right