Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.116.2022.2.ST

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia.

 Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. „(…)” przy Szkole Podstawowej (…).

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 kwietnia 2022 r. (wpływ 28 kwietnia 2022 r.) oraz pismem z 2 maja 2022 r. (wpływ 2 maja 2022 r.).

Treść wniosku ostatecznie sformułowana w uzupełnieniu do wniosku z 27 kwietnia 2022 r. jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności do tych zadań należy edukacja publiczna.

Celem projektu pn. „(…)” jest stworzenie nowoczesnej i przyjaznej EKO pracowni przeznaczonej dla uczniów klas I-IV z możliwością prowadzenia zajęć pokazowych dla dzieci z oddziałów przedszkolnych działających w Szkole Podstawowej (…).

Podstawą procesu uczenia się i poznawania świata u najmłodszych jest działanie, zadawanie pytań, szukanie odpowiedzi, a co za tym idzie formułowanie wniosków i myślenie o otaczającym nas środowisku, a także oddziaływaniu człowieka. Wyposażenie pracowni w nowe meble, pomoce dydaktyczne i sprzęt umożliwi uczniom szkoły lepsze zrozumienie przyrody i pełne wykorzystanie posiadanych pomocy dydaktycznych podczas procesu dydaktycznego już od klasy pierwszej. Nowe stoliki umożliwią dowolną aranżację podczas pracy w grupach i przy prowadzeniu doświadczeń. Ergonomiczne i wygodne krzesła ułatwią kontrolowanie postawy ciała podczas nauki. Przestrzeń zostanie zaaranżowana w sposób umożliwiający swobodny dostęp do przestrzeni przy tablicy, szafkach i ławkach dla uczniów z niepełnosprawnościami ruchowymi. Nowoczesny sprzęt audiowizualny uatrakcyjni lekcje i pozwoli na posługiwanie się wieloma zmysłami przy zdobywaniu wiedzy. Pomalowanie ścian i cyklinowanie podłóg z zastosowaniem właściwego kontrastu pomiędzy powierzchniami ścian i podłóg ułatwi uczniom niedowidzącym poruszanie się w przestrzeni i pozwoli na pracę w przyjemnym otoczeniu. Na tylnej ścianie Wnioskodawca chce ustawić 4 zamykane szafy z szufladami i nadstawkami do przechowywania pomocy dydaktycznych z półkami na książki i podręczniki uczniów. Zostanie również stworzony kącik do przechowywania map, plansz i globusów oraz miejsce na klasową hodowlę: terrarium patyczaków – tak bardzo lubianych przez dzieci. Na przeciwległej ścianie zostanie umieszczona tablica interaktywna z projektorem. Na środku ściany zostanie umieszczona nowa tablica suchościeralna. Ze względu na brak miejsca na ścianie czołowej monitor interaktywny będzie usytuowany na statywie mobilnym. Przy tablicy stanie biurko dla nauczyciela, na którym będzie ustawiony laptop i mikroskop kompatybilny z wizualizerem. Biurko będzie zamykane i w ten sposób sprzęt zostanie zabezpieczony przed zniszczeniem. W oknach zamontowane zostaną rolety co polepszy komfort pracy uczniom w słoneczne dni i da możliwość regulacji nasłonecznienia. Na przeciwległej ścianie zostanie umieszczony funkcjonalny tryptyk fototapety na panelach akustycznych przedstawiający przyrodnicze walory doliny rzeki (…), który będzie wykorzystywany jako pomoc edukacyjna do ukazania bogactwa regionu (…). Innowacyjnym rozwiązaniem będzie umieszczenie w specjalnym kwietniku na ścianie za biurkiem nauczyciela wertykalnego ogrodu, gdzie zostaną wyeksponowane rośliny doniczkowe o walorach edukacyjnych stanowiące jednocześnie „zielony punkt” odpoczynku dla wzroku uczniów podczas zajęć. Podniesie to estetykę samej pracowni oraz pozwoli uczniom na obserwację rozwoju roślin przez cały rok. Po prawej stronie tablicy zostanie umieszczony klasowy miernik hałasu w formie sygnalizatora ulicznego. Obok drzwi wejściowych do klasy stanie szafka do przechowania preparatów i sprzętu nagłaśniającego. Zestaw nagłaśniający umożliwi odtwarzanie między innymi odgłosów przyrody i będzie wykorzystany przede wszystkim podczas lekcji, spotkań i szkoleń o tematyce ekologicznej oraz prowadzenia przez uczniów „leśnego radia” w czasie przerw śródlekcyjnych. Przenośne urządzenie do mierzenia poziomu hałasu w klasie i szkole posłuży do uświadomienia uczniom jak hałas wpływa na samopoczucie i zdrowie oraz wpłynie na kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00