Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.192.2022.1.AJB
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „...”. Uzupełnili go Państwo pismem z 5 maja 2022 r. (wpływ 9 maja 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT).
W roku 2022 Gmina ... będzie ubiegać się o dofinansowanie z WFOŚiGW w ... w ramach konkursu „...” na ....
Do ubiegania się o dofinansowanie wymagane jest przedłożenie interpretacji indywidualnej co do braku możliwości odliczenia podatku VAT przez Gminę ....
Gmina ... ubiega się o dofinansowanie w wysokości do 90% z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w .... Pozostałą część Gmina sfinansuje z własnego budżetu.
W ramach projektu zostanie zagospodarowany teren przy budynku ZSS w ..., na którym znajduje się przyszkolny plac zabaw. W chwili obecnej jest to teren jedynie częściowo zagospodarowany. Założeniem powstania punktu dydaktycznego jest utworzenie go w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać istniejącą naturalną przestrzeń w pobliżu przedszkola do celów dydaktycznych przy jednoczesnym zagospodarowaniu terenu w sposób estetyczny i wykorzystaniu jego walorów rekreacyjnych. Będzie to teren z roślinami owadolubnymi i miododajnymi. W ogrodzie będą rosnąć krzewy, drzewa, zioła i kwiaty. Zaplanowana roślinność posiada szczególne walory zapachowe, dzięki którym punkt dydaktyczny stanie się miejscem przebywania różnych owadów. Ponadto punkt dydaktyczny zostanie wyposażony również w gry edukacyjne, które w formie zabawy pozwolą uzmysłowić przedszkolakom olbrzymią rolę owadów w przyrodzie, ich znaczenie dla życia i gospodarki człowieka. W punkcie dydaktycznym zaplanowana również tablice edukacyjne, miejsce do prowadzenia obserwacji przyrodniczych w postaci wiaty z ławkami. Dach wiaty będzie przykryty matą rozchodnikową, która w okresie kwitnienia roślin będzie przyciągała motyle, pszczoły trzmiele i inne owady. W projektowanym ogródku pojawi się również wyjątkowo urokliwa atrapa drewnianego ula dla zapylaczy oraz hotele dla owadów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right