Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4011.231.2022.1.AP
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy jako wspólnika spółki wydatków z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki przez Wnioskodawcę w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 marca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 24 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zaliczenia przez Pana jako wspólnika spółki do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki przez Pana w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą (…), posiadający wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wnioskodawca działa w obszarze nowych technologii, rynku internetowego oraz sprzedaży reklam internetowych. Wnioskodawca posiada doświadczenie i wiedzę z zakresu sposobów i metod sprzedaży, w tym w szczególności poszukiwaniu klientów. Wnioskodawca zdobywał swoje doświadczenia w największych na rynku polskim firmach z branży technologicznej, badawczej i mediowej, zajmujących się kampaniami reklamowymi prowadzonymi w internecie.
W związku z posiadaną wiedzą, Wnioskodawca wykonuje czynności w ramach zawartej umowy agencyjnej i umowy o współpracy na rzecz Spółki Jawnej (dalej jako: której jest wspólnikiem. Spółka, działająca na rynku usług reklamowych w kanale mobile, prowadzi kampanie reklamowe realizowane w aplikacjach mobilnych dla reklamodawców oraz zarządza powierzchniami reklamowymi dostępnymi w aplikacjach oraz na stronach internetowych. Spółka jest prekursorem pierwszego na rynku badania (pierwsze dane pochodzą z roku 2011) korzystania ze smartfonów i tabletów oraz twórcą największej w Polsce sieci reklamowej premium w aplikacjach (…) oraz na stronach mobilnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right