Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.206.2022.1.JSZ
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej ... Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zakresu działania gminy, w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, 1834.), należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządnie gminnym zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy edukacji.
Gmina w 2022 roku aplikuje o udzielenie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację projektu Program Edukacji Ekologicznej pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej.
Program Edukacji Ekologicznej obejmuje utworzenie punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Wstęp na teren będzie nieodpłatny. Z obiektu będą korzystali nauczyciele, uczniowie i ich rodzice oraz pracownicy obsługi szkoły. Pośrednimi uczestnikami będą rodzice uczniów i przedszkolaki z Przedszkola ... położonego nieopodal szkoły.
Realizacja programu jest odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby uczniów Szkoły Podstawowej ... w zakresie utworzenia punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Uczniowie wzięli aktywny udział w projektowaniu ogródka odpowiadając na pytania ankietowe – uczniowie klas IV-VIII i wykonując prace plastyczne – uczniowie klas I-III. Oni też, w liczbie 320, będą bezpośrednimi uczestnikami projektu. Pośrednimi uczestnikami będą rodzice uczniów i przedszkolaki z Przedszkola położonego nieopodal szkoły. Punkt dydaktyczny o wymiarach 17 m x 17 m usytuowany będzie we wschodniej części szkoły na ogrodzonym placu. W jego utworzenie zaangażowani zostaną uczniowie, nauczyciele, rodzice uczniów oraz pracownicy obsługi szkoły. Przygotowanie terenu pod punkt dydaktyczny obejmować będzie następujące czynności: wykopanie niecki oczka wodnego, wytyczenie ścieżek, terenu pod wiatę, prostokątnych rabat oraz usunięcie z tych obszarów 20 cm warstwy darni i ziemi. Po zakończeniu tych prac teren zostanie wyrównany. 8 rabat o wymiarach 1 m x 2m Gmina obłoży obrzeżem betonowym o wymiarach 100 cm x 20 cm x 6 cm. Wokół każdej rabaty położona będzie Eko kratka trawnikowa o wymiarach 50 cm x 50 cm x 4 cm, która zapobiegnie niszczeniu trawy i wpłynie na podniesienie estetyki ogródka. Każda rabata zostanie oznakowana tablicą dydaktyczną o wymiarach 50 cm x 70 cm, opisującą gatunki roślin, ich charakterystykę i zawierającą zdjęcia. Przedmiotowe tablice będą zawierały informacje nt. ziół, bylin, warzyw, traw ozdobnych, roślin ozdobnych, roślin cebulowych, roślin łąkowych, zbóż. Rabaty będą obsiewane i obsadzane roślinami z określonego tablicą gatunku. Nazwy roślin zostaną wyeksponowane na tabliczkach. Eko kratka zostanie także wykorzystana do wyłożenia powierzchni chodników, instalacji dydaktycznych, powierzchni pod kosze na śmieci.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right