Interpretacja indywidualna z dnia 24 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.92.2022.2.KW
W zakresie opodatkowania najmu prywatnego ryczałtem ewidencjonowanym- najem prywatny.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
14 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem, które wpłynęło do Organu 14 marca 2022 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, polegającą na wynajmie pomieszczeń mieszkalnych (najem długookresowy), którą w związku z uregulowaniem się rynku najmu, zamierza zakończyć w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Aktualnie wynajmuje ponad 8 mieszkań dla około 30 mieszkańców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, opodatkowanej podatkiem dochodowym 19%, budynki stanowiące własność Wnioskodawcy ujęte zostały w ewidencji środków trwałych, i w konsekwencji są amortyzowane (przyspieszona amortyzacja).
Ponadto, w działalności rozlicza podstawowe koszty związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, tj.: opłaty administracyjne, energię, gaz.
Wnioskodawca nie zatrudnia pracowników. Samodzielnie, podpisuje umowy, wystawia faktury, i zajmuje się ewidencjonowaniem przychodów w aspekcie kasowym. Księgowość prowadzi zewnętrzne biuro rachunkowe.
Z uwagi uregulowanie się rynku najmu, pozycja marketingowa (oferta mieszkań na wynajem) Wnioskodawcy wydaje się stabilna. W ocenie Wnioskodawcy „reklama szeptana” jest wystarczająca by w ofercie wykorzystywać wszystkie mieszkania. Z wyjątkiem zwykłego ogłoszenia, zdaniem Wnioskodawcy, dodatkowe działania marketingowe nie są niezbędne by czerpać przychody ze wszystkich lub prawie wszystkich mieszkań.