Interpretacja indywidualna z dnia 8 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.535.2021.3.AT
w zakresie ustalenia: 1. czy koszt nabycia łodzi (odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej środka trwałego), ubezpieczenie, wyposażenie, koszty eksploatacyjne, opłaty portowe, naprawy serwisowe i utrzymaniowe, w całości lub w jakiejś części, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności Spółki, w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z planowanym wykorzystaniem łodzi motorowej do: a) przeprowadzania na łodzi spotkań biznesowych i negocjacji z kontrahentami; b) wynajmowania łodzi podmiotom trzecim; c) przeprowadzania biznesowych rejsów z kluczowymi klientami; d) organizowanie szkoleń, zebrań i spotkań z pracownikami Spółki. 2. czy powyższe koszty nie będą stanowiły wydatków poniesionych na reprezentację, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej m.in. dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
1.czy koszt nabycia łodzi (odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej środka trwałego), ubezpieczenie, wyposażenie, koszty eksploatacyjne, opłaty portowe, naprawy serwisowe i utrzymaniowe, w całości lub w jakiejś części, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności Spółki, w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z planowanym wykorzystaniem łodzi motorowej do:
a) przeprowadzania na łodzi spotkań biznesowych i negocjacji z kontrahentami;
b) wynajmowania łodzi podmiotom trzecim;
c) przeprowadzania biznesowych rejsów z kluczowymi klientami;