Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.595.2021.2.BM

Czy w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego Spółka ma prawo rozliczyć ponoszone przez nią koszty prac rozwojowych poprzez odpisy amortyzacyjne dokonywane na podstawie art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1800 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”)?

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący ulgi badawczo-rozwojowej. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego pismem z 26 stycznia 2022 r., znak: 0111-KDIB1-3.4010.595.2021.1.BM, wezwaliśmy Państwa do ich uzupełnienia. Uzupełnili Państwo wniosek 8 lutego 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej jako: „Spółka”, „Wnioskodawca”), zajmujący się sprzedażą przez internet, prowadził prace rozwojowe, których efektem stało się wytworzenie oprogramowania do obsługi zamówień (…) oraz strony internetowej funkcjonującej jako sklep (…). W ciągu ostatnich lat Spółka ponosiła także wydatki na rozwój zarówno strony, jak i oprogramowania do obsługi zamówień, których efektem było wytworzenie nowych funkcjonalności obu produktów oraz dodatkowych modułów. Prace te w szczególności dotyczyły modułów obsługi zamówień, obsługi przedsprzedażowej oraz obsługi posprzedażowej, umożliwiających automatyczne zamówienia towarów u dostawców, ułatwiających dokonywanie płatności oraz złożenie reklamacji, a także usprawniających samo dokonywanie zakupów. W miarę rozwoju systemu sprzedażowego tworzone były również nowsze wersje wspomnianych modułów oraz samego oprogramowania podstawowego.

Wytworzenie każdej nowej funkcjonalności/modułu/nowszej wersji modułu lub oprogramowania było realizowane projektowo, tzn. do każdego z tych zadań były przyporządkowane odrębnie związane z nim koszty. Kosztami tymi były przede wszystkim wynagrodzenia zatrudnionych pracowników oraz koszty firm zewnętrznych - uczestniczących w realizacji danego projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00