Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.6.2022.1.MG
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu pn. „(...)”.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu pn. „(...)” – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 stycznia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 stycznia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu pn. „(...)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 21 lutego 2022 r. (wpływ 21 lutego 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina (...) (dalej: „Gmina” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP. Począwszy od 1 stycznia 2017 r. Gmina rozlicza się dla potrzeb VAT wspólnie ze swoimi jednostkami organizacyjnymi, składając scentralizowane rozliczenia VAT pod NIP Gminy. Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.
Gmina zrealizowała projekt pn. „(...)”, którego realizacja była finansowana zarówno ze środków własnych Gminy jak i z uzyskanego przez Gminę dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego (...) na lata 2007-2013 przyznanego Gminie na podstawie umowy o dofinansowanie projektu nr (...) z dnia 31 grudnia 2013 r. wraz z aneksami (dalej: „Projekt”).
Przedmiotem Projektu była termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w B (dalej: „Szkoła”). Do wykonania Projektu w postępowaniu przetargowym wyłoniony został wykonawca. W trakcie robót wykonano dokumentację projektową, roboty budowlane polegające na zakupie i montażu pompy ciepła, modernizacji instalacji grzewczej w budynku oraz wykonaniu odwiertów pod sądy pionowe – dolne źródło oraz dociepleniu ścian zewnętrznych budynku. Ponoszone w ramach Projektu wydatki zostały udokumentowane fakturami VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right