Interpretacja indywidualna z dnia 21 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.915.2021.2.MG
prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z działalnością prowadzoną w Obiektach sportowych stosując własną metodę kalkulacji prewspółczynnika (prewspółczynnik godzinowy) oparty o stosunek liczby godzin, w których Obiekty sportowe wykorzystywane są do czynności opodatkowanych w ogólnej liczbie godzin, w których Obiekty sportowe wykorzystywane są do czynności opodatkowanych i pozostających poza zakresem opodatkowania w danym roku podatkowym
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z działalnością prowadzoną w Obiektach sportowych stosując własną metodę kalkulacji prewspółczynnika (prewspółczynnik godzinowy) oparty o stosunek liczby godzin, w których Obiekty sportowe wykorzystywane są do czynności opodatkowanych w ogólnej liczbie godzin, w których Obiekty sportowe wykorzystywane są do czynności opodatkowanych i pozostających poza zakresem opodatkowania w danym roku podatkowym.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – 9 lutego 2022 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego.
Gmina A (zwana dalej: „Gminą” lub „Wnioskodawcą”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT - dla potrzeb VAT rozlicza się wspólnie ze swoimi jednostkami budżetowymi. Gmina, jako jednostka samorządu terytorialnego, jest odpowiedzialna między innymi za realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki. Począwszy od dnia 1 maja 2014 r. realizację tych zadań w imieniu Gminy wykonuje Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w A (zwany dalej: „MOSiR”) jako jednostka budżetowa, powstała z przekształcenia zakładu budżetowego o tej samej nazwie na podstawie uchwały Nr … z dnia 20 marca 2014 r. Zakres działania oraz zasady funkcjonowania MOSiR określa statut, stanowiący załącznik do ww. uchwały. Do podstawowych zadań MOSiR należą sprawy z zakresu kultury fizycznej i turystyki, terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, w tym m.in.: