Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.552.2021.1.RM

Wykazywanie dostawy w pliku JPK, brak obowiązku dokumentowania dostawy fakturą oraz brak obowiązku ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej.

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 listopada 2021 r. wpłynął Pana wniosek z 4 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania i dokumentowania dokonywanych dostaw towarów. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pan działalność gospodarczą opartą na modelu zwanym często "dropshippingiem". Jest to mechanizm sprzedaży, w ramach którego przedsiębiorca prowadzi własny sklep internetowy, nie dysponując przy tym magazynem (własnymi towarami do sprzedaży). Zapasy towarów bowiem są każdorazowo w dyspozycji partnera (większego przedsiębiorcy), gotowego wysłać towar do wskazanego odbiorcy - na podstawie instrukcji przedsiębiorcy (prowadzącego sklep w Internecie).

Działa Pan na podstawie następującego schematu:

1. Nawiązuje Pan współpracę z kontrahentem mającym swoją siedzibę poza UE (najczęściej Stany Zjednoczone, Wielka Brytania), dalej: "Kontrahent". Potwierdzeniem tego jest założenie konta na stronie WWW Kontrahenta, dzięki czemu możliwe są następne kroki.

2. Kontrahent oferuje produkty z możliwością nadruku graficznego takie jak obrazy (np. plakaty, plakaty w ramie, naklejki), ubrania (np. koszulki t-shirt), dekoracje, kubki, itp. Na podstawie opisów i zdjęć produktów udostępnionych przez Kontrahenta oraz własnych projektów graficznych przygotowuje Pan ofertę, tj.:

a.fotografie i wizualizacje produktów,

b.tytuły, tagi, opis produktów, instrukcje i tłumaczenia,

c.opis różnych wariantów produktu (np. rozmiary, kolory, różne projekty graficzne do wyboru przez klienta (odbiorcę towaru), które zostaną nadrukowane na produktach).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00