Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.673.2021.1.SM

prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej po zniszczeniu papierowych oryginałów, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej po zniszczeniu papierowych oryginałów

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 września 2021 r. (data wpływu 9 września 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

·      prawa do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej wyłącznie w formie elektronicznej po niszczeniu papierowych oryginałów,

·      prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej po zniszczeniu papierowych oryginałów

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

9 września 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

·           prawa do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej,

·           prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

… Sp. z o.o. (dalej jako: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest spółką kapitałową. Spółka prowadzi działalność produkcyjną i handlową na terenie „…” i korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka nabywa znaczne ilości materiałów, towarów i usług, do których otrzymuje faktury, faktury korygujące oraz duplikaty tych faktur, paragony fiskalne, rachunki, noty księgowe, noty odsetkowe, bilety, polisy, itd. (dalej: „Dokumenty”). Znaczna część Dokumentów (przesyłanych pocztą lub dostarczanych osobiście przez kontrahentów) ma formę papierową, jednakże część wpływa drogą mailową w formie elektronicznej (przeważnie w formacie pdf) na dedykowany do tego celu adres e-mail Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00