Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114_KDIP4-3.4012.509.2021.1.DS
Dotacja będzie opodatkowana po stronie przewoźnika nie po stronie gminy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od Spółki w części odpowiadającej kwocie podatku VAT odprowadzonej od przedmiotowej dotacji podlegającej opodatkowaniu.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 lipca 2021 r. (data wpływu 19 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania, że otrzymana dopłata do realizowanego zadania, w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, nie stanowi wynagrodzenia za czynność podlegającą opodatkowaniu - jest prawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku VAT z faktur otrzymanych od Wykonawcy realizującego powyższe zadanie – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
19 lipca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że otrzymana dopłata do realizowanego zadania, w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, nie stanowi wynagrodzenia za czynność podlegającą opodatkowaniu, oraz prawa do odliczenia podatku VAT z faktur otrzymanych od Wykonawcy realizującego powyższe zadanie.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na mocy art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2020 r. poz. 713 ze zm.) do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, które obejmują w szczególności sprawy organizacji i prowadzenia lokalnego transportu zbiorowego. Jak stanowi powyżej powołany art. 7 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1944 ze zm.), za organizatora przewozów o charakterze publicznym należy uznać gminę lub jej związek, przy czym obowiązek organizacji ww. przewozów obejmuje obszar danej gminy, chyba że na mocy porozumienia międzygminnego, obszar ten zostanie rozszerzony na terytorium innej gminy. Ponadto zgodnie z art. 6 ust. 1 powyżej powołanej ustawy publiczny transport zbiorowy może być wykonywany przez operatora publicznego transportu zbiorowego lub przewoźnika, spełniających warunki do podejmowania i wykonywania działalności w zakresie przewozu osób, określonych w przepisach odrębnych. Mając na uwadze powyższe Gmina (…) zawarła ze Spółką Gminną, (…) Gospodarką Komunalną Sp. z o.o. umowę w sprawie wykonania usług przewozu pasażerów na terenie Gminy (…). (…) Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy (…). Z przedmiotowej umowy wynika, iż Gmina (…) jest Organizatorem publicznego transportu zbiorowego na obszarze Gminy (…), zaś (…) Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. jest Operatorem tego transportu. Operator zobowiązany jest do świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego, tj. usług przewozowych na 5 liniach komunikacyjnych realizowanych na obszarze Gminy (…).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right