Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.501.2021.1.MT
Skutki podziału spółki przez wydzielenie.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 czerwca 2021 r. (data wpływu 22 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podziału spółki przez wydzielenie – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
22 czerwca 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128, ze zm.), dalej: ustawy o PIT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą fizyczną zamieszkałą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i posiada w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy. Wnioskodawca posiada udziały w D. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka 1”) bezpośrednio oraz za pośrednictwem spółki jawnej, która nie jest podatnikiem CIT. Spółka 1 działa w branży IT, tworzy i wydaje gry na urządzenia mobilne, np. smartfony (dalej: „Działalność”). Spółka 1 jest polskim rezydentem podatkowym opodatkowanym od całości uzyskiwanych dochodów na terytorium Polski.
Działalność Spółki 1
W ramach struktury organizacyjnej Spółki 1 funkcjonują obecnie dwa obszary działalności:
- Dział prototypowania i testów gier (dalej: „Dział Prototypowania i Testów”),
- Dział produkcji i wydawania gier (dalej: „Dział Produkcji”).
Dział Prototypowania i Testów zajmuje się tworzeniem prototypów gier i testowaniem wczesnych prototypów gier na graczach, w celu weryfikacji, czy dany prototyp może stanowić w przyszłości grę, która może być wytworzona i udostępniana z sukcesem komercyjnym. W ramach tworzenia prototypów twórcy wykonują początkowo pracę koncepcyjną, kolejno dokonują wstępnych prac programistycznych, skupiając się wokół projektowania elementów rozgrywki oraz grafiki, jak również tworzenia dokumentów, które zawierają wszystkie wytyczne projektu i harmonogram prac nad grą („proof of concept”), która może odnieść sukces komercyjny. Kolejno prototyp jest testowany wśród graczy, aby zidentyfikować, jakie działania należy podjąć w celu udoskonalenia prototypu i wytworzenia produktu docelowego – gry mobilnej. Dodatkowo, Dział Prototypowania i Testów prowadzi prace związane z weryfikacją, czy dany pomysł na stworzenie gry może spotkać się z pozytywnym odbiorem wśród graczy – przez wytworzenie jego prototypu i wstępnego przetestowania go w warunkach rynkowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right