Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.363.2021.2.MS

Rozpoznanie importu usług z tytułu nabycia przez Wnioskodawcę usług od kontrahenta z Francji oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w związku importem tych usług.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 lipca 2021 r. (data wpływu 8 lipca 2021 r.), uzupełnionym pismem z 13 września 2021 r. (data wpływu 13 września 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie:

  • rozpoznania importu usług z tytułu nabycia przez Wnioskodawcę usług od kontrahenta z Francji - jest prawidłowe,
  • momentu powstania obowiązku podatkowego w związku importem tych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie rozpoznania importu usług z tytułu nabycia przez Wnioskodawcę usług od kontrahenta z Francji oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w związku importem tych usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 13 września 2021 r. (data wpływu 13 września 2021 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 7 września 2021 r., znak: 0111-KDIB3-3.4012.363.2021.1.MS.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej jako „Gmina”) jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług, rozliczający się z tego podatku łącznie ze wszystkimi swoimi jednostkami budżetowymi, w tym z Urzędem Miasta jako urzędem obsługującym Gminę. Centralizacja przez Gminę rozliczeń w zakresie podatku VAT nastąpiła od dnia 1 stycznia 2017 r. zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 280), a w myśl art. 4 ww. ustawy - Gmina wstąpiła tym samym we wszystkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku VAT, prawa i obowiązki swoich jednostek budżetowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00