Interpretacja indywidualna z dnia 10 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.493.2021.1.AMN
Obowiązki płatnika w związku z udzieleniem rabatu.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2021 r. (data wpływu 10 maja) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z udzieleniem rabatu – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z udzieleniem rabatu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi sprzedaż detaliczną artykułów x (np.: artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, wyroby tytoniowe, alkohole) oraz artykułów przemysłowych (np.: odzież, urządzenia AGD, zabawki) poprzez (1) sieć placówek handlowych (sprzedaż stacjonarna), jak również (2) online (za pośrednictwem sklepu internetowego). Klientami Wnioskodawcy są zarówno osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (konsumenci), jak i podmioty gospodarcze.
Wnioskodawca daje swoim klientom - konsumentom, będącym osobami fizycznymi, które ukończyły 18 lat, możliwość darmowego pobrania, zainstalowania na urządzeniach mobilnych i korzystania z wielofunkcyjnej aplikacji zakupowej (dalej: Aplikacja). Aby zainstalować Aplikację, klient musi podać swoje imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer telefonu komórkowego i adres mailowy, do których ma ona być przypisana, a także wskazać preferowaną lokalizację sklepu. Opcjonalnie klient może wskazać także płeć, kraj oraz adres zamieszkania. Nie jest wymagane podanie innych danych osobowych, takich jak na przykład numer PESEL. Celem Aplikacji jest możliwość taniego i szybkiego dotarcia do kupujących z aktualną ofertą Wnioskodawcy, a także usprawnienie procesu zakupów. Zadania te realizowane są m.in. poprzez regularne zamieszczanie w Aplikacji aktualnych adresów i godzin otwarcia punktów sprzedaży, cyfrowych wydań gazetek reklamowych, e-paragonów za wykonane transakcje kierowanych do wszystkich użytkowników Aplikacji ofert, wymagających aktywacji kuponów rabatowych, a także kuponów profilowanych, kierowanych do wybranych grup korzystających z Aplikacji klientów i cyfrowych zdrapek za dokonane zakupy. Aplikacja umożliwia usprawnienie procesu płatności poprzez powiązanie z kartą płatniczą klienta, a także stanowi repozytorium cyfrowych kopii paragonów dokumentujących dokonane przez klienta zakupy.