Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.325.2021.1.MG
Dla przychodów ze świadczonych przez Wnioskodawcę usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.1 nie ma zastosowanie stawka 8,5%.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 marca 2021 r. (data wpływu 26 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą we własnym imieniu. Podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Działalność, którą wykonuje to konsultacje w zakresie wdrażania analityki internetowej. Mówiąc najogólniej, analityka internetowa to proces, w którym: 1) gromadzone są dane o zachowaniu użytkowników na stronie lub aplikacji internetowej, 2) dane te są analizowane, 3) następnie wdrażane są zmiany na stronie lub aplikacji, w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Ogólnym celem jest zwiększenie rentowności firmy, w postaci np. zwiększenia sprzedaży lub optymalizacji określonych procesów. Rola Wnioskodawcy sprowadza się do tego, że doradza klientowi w powyżej określonym zakresie. W praktyce polega to na tym, że Wnioskodawca na zlecenie klienta przygotowuje plan dla danej strony internetowej lub aplikacji, tak, by w jak najefektywniejszy sposób realizowała jego cele biznesowe. Wnioskodawca nawiązuje bezpośredni kontakt z klientem, ustalają wspólnie cele oraz Wnioskodawca doradza jaki zakres danych powinien być zebrany, analizuje te dane oraz podpowiada jakie konfiguracje na stronie/aplikacji powinny być wprowadzone, by cel został osiągnięty. Co istotne, Wnioskodawca osobiście nie gromadzi danych ani nie tworzy oprogramowania w tym celu. Korzysta natomiast z gotowych narzędzi internetowych - głównie (…) i (…) monitorując poprawność i postęp procesu zbierania danych. Wnioskodawca nie wprowadza również bezpośrednio zmian na stronach – zajmują się tym web developerzy, Wnioskodawca tylko określa, jak te zmiany powinny wyglądać i nadzoruje proces ich wprowadzania. Działalność Wnioskodawcy nie jest więc w żadnym sensie związana z tworzeniem oprogramowania – w żadnym momencie Wnioskodawca nie pracuje bezpośrednio przy modyfikowaniu kodu ani nie prowadzi innej działalności programistycznej. Efektem pracy Wnioskodawcy są raporty z analizy danych dotyczące np. efektywności ruchu na stronie internetowej (na podstawie ww. narzędzi internetowych), wnioski z analizy, hipotezy oraz rekomendacje w zakresie zmian funkcjonalności danego oprogramowania, definiowanie nowych potrzeb. W Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Wnioskodawca wskazał jako przeważającą działalność gospodarczą kod PKD 63.11.Z. Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność. Jako pozostałe kody wykonywania działalności wskazane zostały następujące kody PKD: 46.19.Z, 62.01.Z, 62.02.Z, 62.09.Z, 63.12.Z, 63.91.Z, 63.99.Z, 73.11.Z, 73.12.C, 74.20.Z, 74.90.Z Jednakże, w ocenie Wnioskodawcy żaden z tych kodów nie odzwierciedla w pełni charakteru świadczonych przez niego usług. W celu przyporządkowania właściwego kodu PKWiU zgodnie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), Wnioskodawca złożył wniosek do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego (…) (dalej: OKiNUS), z prośbą o dokonanie takiego przyporządkowania. W odpowiedzi Wnioskodawca otrzymał wiadomość, że wyżej opisane usługi konsultacji i doradztwa mieszczą się w grupowaniu PKWiU 70.22.1 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem”. W styczniu 2021 r. Wnioskodawca złożył naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i od początku roku opłaca ryczałt zgodnie z ustawą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right