Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.265.2021.1.MD

Okres korekty podatku naliczonego w związku z ulepszeniem środka trwałego (nieruchomości).

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 kwietnia 2021 r. (data wpływu 7 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu korekty podatku naliczonego w związku z ulepszeniem środka trwałego (nieruchomości) – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

7 kwietnia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu korekty podatku naliczonego w związku z ulepszeniem środka trwałego (nieruchomości).

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego i zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Od 1 stycznia 2017 r. Powiat X., zwany dalej Powiatem scentralizował się ze swoimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozliczeń podatku VAT. Powiat posiada osobowość prawną i na podstawie art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Powiat posiada nieruchomość w postaci budynku wraz z przyległym terenem, która stanowi w całości mienie Powiatu. Część pomieszczeń budynku przeznaczono pod wynajem, który dotyczy powierzchni użytkowych. W związku z tym faktury za najem wystawiane są przez Powiat ze stawką VAT 23%, zatem najem pomieszczeń można uznać za związany z działalnością opodatkowaną Powiatu. Pozostała część budynku przeznaczona jest do działalności niepodlegającej opodatkowaniu VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00