Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.284.2021.1.MD

Stawka ryczałtu z tytułu – udostępnianie miejsca reklamowego na blogu

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 4 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu udostępniania miejsca reklamowego na prowadzonym blogu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu udostępniania miejsca reklamowego na prowadzonym blogu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, jako student informatyki, chcący zwiększyć swoje doświadczenie w zakresie znajomości języka angielskiego oraz w zakresie tworzenia i zarządzania stronami internetowymi, postanowił założyć anglojęzycznego bloga internetowego, na którym będzie publikował ciekawostki ze świata informatyki i przy okazji prezentował swoje własne projekty informatyczne, realizowane w ramach studiów lub hobby. Blog tworzył też z myślą o tym, aby wykorzystać go do zaprezentowania swoich umiejętności przyszłemu pracodawcy (portfolio). Wnioskodawca zdał sobie też sprawę, że taki blog mógłby przy okazji zostać wykorzystany zarobkowo poprzez wydzielenie na nim przestrzeni do prezentowania płatnych reklam, więc nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą zajmującą się tego typu usługami. Blog, mimo braku jakichkolwiek działań marketingowych ze strony Wnioskodawcy, stał się popularny wśród internautów z całego świata, którzy trafiają na niego głównie za sprawą darmowej wyszukiwarki internetowej „…..”. Jako, że prowadzenie bloga Wnioskodawca w dalszym ciągu traktuje tylko jako hobby, a uzyskane z reklam przychody znacznie przekraczają finansowe oczekiwania i potrzeby, nie podejmuje On żadnych działań w celu ich maksymalizowania, ani nie zajmuje się promowaniem bloga. Z powodu braku czasu, od 3 miesięcy Wnioskodawca nie umieścił tam żadnych nowych treści. Wnioskodawca podkreśla, że od początku studiów utrzymuje się jedynie z renty rodzinnej, a przychody z reklam traktuje jako chwilowy dodatek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00