Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.130.2021.2.RMA
Uznanie transakcji za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa i brak opodatkowania jej podatkiem VAT.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 22 lutego 2021 r. (data wpływu 2 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa i braku opodatkowania transakcji podatkiem VAT - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 marca 2021 r. wpłynął ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, braku opodatkowania transakcji podatkiem VAT i prawa nabywcy do odliczenia podatku naliczonego.
We wniosku złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:A. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:B. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
przedstawiono następujący stan faktyczny:
„Zbywca” („A”) oraz „Nabywca” („B”) (wspólnie jako „Wnioskodawcy”) są spółkami kapitałowymi prawa polskiego, które podlegają nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu CIT w Polsce (Wnioskodawcy są polskimi rezydentami podatkowymi). Wnioskodawcy są również zarejestrowanymi i czynnymi podatnikami podatku VAT w Polsce. Zarówno A, jak i B są podmiotami zależnymi, pośrednio należącymi do C. (z ich spółkami zależnymi, dalej: „C.” lub „Grupa C.”).
Historycznie, C zorganizował swoją działalność w dwóch głównych segmentach: to co klienci oglądają (eng. What Consumers Watch, dalej: „Segment Watch”) oraz to co klienci kupują (eng. What Consumers Buy, dalej: „Segment Buy”). W lutym 2019 r. C zmienił segmenty działalności z Segment Buy i Segment Watch na C Global Connect (dalej: „Connect”) i C Global Media (dalej: „Media”). Aktualnie C jest obecny w ponad 100 lokalizacjach, za pośrednictwem podmiotów, które koncentrują się wyłącznie na działalności Media, wyłącznie na działalności Connect, oraz podmiotów prowadzących zarówno działalność w zakresie Media, jak i Connect (tj. podmiotów usługowych).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right