Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 23 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.70.2021.2.NF

Oznaczenie faktury oraz pliku JPK_V7M kodem GTU_07.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 lutego 2021 r. (data wpływu 18 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem z 8 kwietnia 2021 r. (data wpływu 8 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie oznaczenia faktury nr 3 oraz pliku JPK_V7M kodem GTU_07 – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie oznaczenia faktury nr 3 oraz pliku JPK_V7M kodem GTU_07. Wniosek uzupełniono pismem z 8 kwietnia 2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego, zajmującą się m.in. zleceniami napraw szkód komunikacyjnych pojazdów samochodowych, głównie o charakterze blacharsko-lakierniczym. Wnioskodawca swoje usługi świadczy na terenie kraju, działając jako pośrednik, bazując na współpracy w ramach zawartych umów (kontraktów) pomiędzy: Zleceniodawcą ((…), po którego stronie jest szkoda – będącego najczęściej pojazdem flotowym), a Zleceniobiorcą (warsztatem naprawczym).

Z oboma tymi potencjalnymi podmiotami, Wnioskodawca ma zawarte umowy o współpracy (także franczyzowe), w ramach których działa. Na ich podstawie Zleceniodawca składa do Wnioskodawcy zlecenie naprawy/remontu pojazdu (przez odpowiedni formularz, czasami zlecenie na platformie szkodowej lub zwykły e-mail ze zdjęciami i opisem szkody). Wnioskodawca zleca naprawy pojazdów, przekierowując to zlecenie do Zleceniobiorcy, którym jest warsztat z nim współpracujący (z najbliższej okolicy zlecającego) i który za wykonanie zlecenia blacharsko-lakierniczego otrzymuje wynagrodzenie. Wnioskodawca kontaktuje się z Zleceniodawcą (użytkownikiem uszkodzonego pojazdu), aby umówić dogodny termin oględzin, a następnie jego naprawy w wybranym warsztacie, współpracującym z nim w ramach wskazanej umowy. Zleceniobiorca przekazuje Zleceniodawcy pojazd, na którym zostaje wykonana usługa blacharsko-lakiernicza (naprawa, remont).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00