Interpretacja indywidualna z dnia 15 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4019.4.2020.1.PK
Uznanie przychodu uzyskiwanego z tytułu na rzecz przedsiębiorców za przychód ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 listopada 2020 r. (data wpływu 20 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od sprzedaży detalicznej w przedmiocie braku uznania przychodu uzyskiwanego z tytułu sprzedaży na rzecz przedsiębiorców za przychód ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, jest:
- nieprawidłowe w zakresie braku wliczenia do podstawy opodatkowania sprzedaży zaewidencjonowaną na kasie fiskalnej i potwierdzoną paragonami z NIP o wartości powyżej 450 zł/100 euro, do których nie zostały wystawione faktury;
- prawidłowe w pozostałym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 20 listopada 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od sprzedaży detalicznej w przedmiocie braku uznania przychodu uzyskiwanego z tytułu na rzecz przedsiębiorców za przychód ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka (Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą, głównie w zakresie sprzedaży detalicznej towarów na terytorium Polski. Działalność handlowa Wnioskodawcy jest prowadzona przeważnie w sklepach stacjonarnych znajdujących się w lokalach handlowych stanowiących własność Spółki lub też wynajmowanych od innych podmiotów.
Sprzedaż towarów realizowana przez Spółkę odbywa się w różnych kanałach dystrybucji. Podstawowym obszarem działalności Spółki jest sprzedaż towarów w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie - w założeniu - klientami Spółki są tzw. klienci detaliczni, tj. osoby nabywające towary w małych ilościach, na potrzeby niezwiązane z działalnością gospodarczą, głównie na cele osobiste/konsumpcyjne [Konsumenci].