Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.507.2020.1.AR

możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego z przepisów art. 17 ust. 1 pkt 54a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 grudnia 2020 r., który w tym samym dniu wpłynął do Organu za pośrednictwem platformy e-PUAP, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego z przepisów art. 17 ust. 1 pkt 54a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 grudnia 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego z przepisów art. 17 ust. 1 pkt 54a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka, Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie produkcji opakowań kartonowych. Produkuje opakowania z (...). Na opakowaniach wykonywane mogą być także nadruki (...). Produkty dopasowane są do indywidualnych potrzeb klienta. W fazie projektowania dobierana jest gramatura i rodzaj materiału a także projektowany jest układ graficzny i przygotowany druk na opakowaniu. Po zamówieniu i zrealizowaniu produkcji, Wnioskodawca realizuje transport gotowych opakowań do klienta. Wnioskodawca prowadził swoją działalność na terenie wynajmowanego obiektu, stanowiącego wspólność łączną wspólników spółki cywilnej, która jest powiązana z Wnioskodawcą. Na obiekt składały się m.in. hale produkcyjne (dalej hala, hale). Cały obiekt stanowił część większego kompleksu produkcyjno-magazynowo-biurowego, na który składa się kilka obiektów należących również do innych firm. Część hali oraz gruntu była wynajmowana Wnioskodawcy. W wynajmowanej hali znajdowały się maszyny i urządzenia przy użyciu których Spółka realizowała swoją produkcję. W część kompleksu wchodziły również magazyny wyrobów gotowych i materiałów, część socjalno-biurowa, itp. W ewidencji środków trwałych Spółki figurowały m.in. maszyny, urządzenia, środki transportu. W dniu 25 czerwca 2019 r. (ok. godz. 0:50) w halach wynajmowanych prze Spółkę jak i pozostałej części obiektów wybuchł pożar. Pożar objął także sąsiednie obiekty należące do kompleksu. Na skutek pożaru zniszczeniu uległy hale, oraz wszystko co się w nich znajdowało. Zniszczeniu uległa także część obiektów sąsiadujących. W związku ze zdarzeniem konstrukcja hal uległa zniszczeniu, dach hal uległ zawaleniu. Hale nie mogły być dalej użytkowana, zostały całkowicie rozebrane. Zniszczeniu uległy także maszyny, wyroby gotowe, surowce, środki transportu, itd. znajdujące się w halach. Maszyny stanowiły środki trwałe Spółki, były wprowadzone do ewidencji środków trwałych i były amortyzowane. W sprawie pożaru śledztwo prowadziła policja. Z uwagi na niewykrycie sprawcy przestępstwa, policja wydała postanowienie o umorzeniu śledztwa. Postanowienie to zatwierdziła Prokuratura Rejonowa. W związku z ww. zdarzeniem Spółka zgłosiła szkodę do swojego ubezpieczyciela. Ubezpieczyciel wypłacił ubezpieczenia w łącznej kwocie ponad 3,1 mln zł w zakresie szkód dotyczących maszyn, urządzeń, wyposażenia, towarów znajdujących się w magazynie. W tej wartości odszkodowania znajdowała się kwota ponad 1,9 mln zł związana ze szkodami maszyn. Zakup tych maszyn w przeszłości finansowany był kredytem bankowym. Niniejszy wniosek dotyczy odszkodowania za zniszczone w pożarze maszyny, których zakup finansowany był kredytem bankowym. Finansowane maszyny były ubezpieczone, Spółka zawarła z bankiem umowę przelewu praw z umowy ubezpieczenia majątkowego na rzecz banku (cesja na rzecz banku). Uzyskane od ubezpieczyciela środki z odszkodowania za maszyny finansowane kredytem wpłynęły na konto bankowe Spółki oraz w części bezpośrednio na konto banku finansującego celem spłaty kredytu. Środki, które wpłynęły na konto Spółki z odszkodowania zostały w odpowiedniej wysokości przelane na rachunek banku finansującego celem całkowitej spłaty kredytu. Spółka podjęła decyzję, że będzie kontynuować prowadzenie działalności. Obecnie działalność prowadzona jest w obiektach wynajmowanych od podmiotu zewnętrznego. Wspólnicy spółki cywilnej będącej właścicielem spalonych obiektów podjęli decyzję, iż działalność także będzie kontynuowana a zniszczona hala zostanie odbudowana. W celu kontynuowania działalności, w obiektach wynajmowanych od podmiotu zewnętrznego, Spółka rozpoczęła odbudowę parku maszynowego zniszczonego przez pożar. Zakupione zostały odpowiednie maszyny. Maszyny te stanowią środki trwałe zaliczone zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych do tego samego rodzaju co maszyny, które uległy spaleniu. Równowartość kwot uzyskanych z odszkodowania będzie wydatkowana na nowe maszyny, może być też tak, że wydatkowana będzie kwota niższa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00