Interpretacja indywidualna z dnia 5 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.231.2020.1.WR
Określenie stawki podatku akcyzowego dla nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych (wyrobów o kodzie CN 3403 11 00 i 91 00) wykorzystywanych w procesie garbowania i wykończania skór).
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 grudnia 2020 r. (data wpływu 10 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia środków natłuszczających wykorzystywanych do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór sklasyfikowanych do kodu CN 3403 11 00 i 3403 91 00, stawką 0 złotych – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 grudnia 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia środków natłuszczających wykorzystywanych do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór sklasyfikowanych do kodu CN 3403 11 00 i 3403 91 00, stawką 0 złotych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
1.
[…] sp. z o.o. (dalej - Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji skórzanych elementów wyposażenia wnętrz samochodów osobowych (głownie skórzanych poszyć na siedzenia samochodowe) Siedzenia i wykroje są produkowane w części ze skór produkowanych przez Wnioskodawcę. Spółka posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce. Spółka działa w ramach grupy kapitałowej […] (dalej - Grupa lub Grupa […]) (...). Wnioskodawca odpowiedzialny jest za działania produkcyjne, dystrybucyjne i logistyczne. Spółka przeprowadza proces produkcyjny rozpoczynający się od obróbki skóry wstępnie wyprawionej, aż do wytworzenia gotowego poszycia, które może zostać zamontowane na konstrukcji fotela samochodowego.