Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok SN z dnia 31 sierpnia 2021 r., sygn. I NSKP 10/21

Sytuacja, gdy znak towarowy jest wykorzystywany jako część spotów reklamowych i reklam (niezależnie od tego czy słownych czy graficznych) nie jest tożsama z tym, że samoistnie staje się on reklamą, częścią reklamy, ma charakter reklamy w rozumieniu § 1 ust. 2 rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów, czy też przez zamieszczenie go we wskazaniu sponsorskim nabiera ono cech charakterystycznych dla reklamy.

Teza od Redakcji

Sąd Najwyższy w składzie:

Prezes SN Joanna Lemańska (przewodniczący)

SSN Adam Redzik (sprawozdawca)

SSN Grzegorz Żmij

w sprawie z powództwa T. Spółki Akcyjnej w W. przeciwko Przewodniczącemu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o nałożenie kary pieniężnej, po rozpoznaniu na rozprawie w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych w dniu 31 sierpnia 2021 r. skargi kasacyjnej strony pozwanej od wyroku Sądu Apelacyjnego w […] z 25 września 2019 r., sygn. akt VII AGa […]:

1. oddala skargę kasacyjną;

2. zasądza od Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na rzecz T. S.A. w W. kwotę 540 zł (pięćset czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I.

I.1. Decyzją Nr […]/2015 z 27 listopada 2015 r. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (dalej: Przewodniczący KRRiTV albo Skarżący, Pozwany) w punkcie 1 stwierdził naruszenie przez spółkę T. S.A. z siedzibą w W. – nadawcę programu X. (dalej: Spółka T. lub Powód/Powódka) – art. 17 ust. 1a ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz. U. 2015, poz. 1531 (dalej: u.r.tv.) oraz § 1 ust. 2 rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów, Dz.U. 2014, poz. 203 (dalej: rozporządzenie KRRiTV). W punkcie 2 decyzji nałożył na Spółkę T. karę pieniężną w wysokości 60 000 zł, a w punkcie 3 na podstawie art. 105 ust. 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) umorzył postępowanie w zakresie art. 17 ust. 1 u.r.tv. jako bezprzedmiotowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00