Porada
Jak rozliczyć sprzedaż przez Zalando
PYTANIE
Podatnik prowadzi działalność polegającą na produkcji kurtek skórzanych oraz ich sprzedaży, korzystając z platformy Zalando (czynny podatnik VAT, zgłoszony do VAT-UE, KPiR). W momencie kiedy ktoś zakupi towar poprzez platformę Zalando, podatnik pakuje go i wysyła bezpośrednio do osoby, która tę kurtkę kupiła. Płatność za te transakcje jest dokonywana na konto bankowe Zalando, a podatnik otrzymuje pieniądze dopiero po wystawieniu faktury przez Zalando i rozliczeniu przez nich wartości prowizji. W tym momencie odbiorcami są jedynie osoby prywatne z Polski. Podatnik otrzymał fakturę z Zalando z datą wystawienia 06.12.2021 z rozliczeniem sprzedaży za okres 15.11.2021 - 06.12.2021. Płatność za tą fakturę otrzymał 09.12. Faktura obejmuje pozycje (w uproszczeniu): a) sprzedaż towaru: 2000 euro b) zwroty: 200 euro c) prowizja Zalando: 150 euro d) razem do wypłaty: 1650 euro. Z jaką datą powstaje obowiązek podatkowy, biorąc pod uwagę, że Zalando pozwala na 100-dniowy zwrot towaru? Czy takie transakcje powinny zostać zaewidencjonowane na kasie fiskalnej w momencie wysyłki towaru według wartości towaru i ze stawką 23% VAT (a po otrzymaniu faktury z Zalando zostałaby rozliczona różnica kursowa), czy też nic nie ma być "nabijane na kasę", tylko dopiero po rozliczeniu z Zalando powinien być sporządzony dokument wewnętrzny z oznaczeniem WEW i wartość sprzedaży po pomniejszeniu o zwroty towaru z danego okresu powinna być przeliczona na złotówki i potraktowana jako kwota brutto ze stawką VAT 23%?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right