Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-09-2024
Porada aktualna na dzień 28-09-2024
Data publikacji: 2022-01-26

Co zrobić z odliczonym VAT w przypadku zaniechania inwestycji

PYTANIE

Jesteśmy zakładem budżetowym. W 2014 r. zleciliśmy wykonanie dokumentacji projektowej na budowę nowego wodociągu. Za wykonany projekt otrzymaliśmy fakturę, którą zaliczyliśmy do inwestycji i odliczyliśmy pełny VAT. Projekt nie został zrealizowany w związku z utratą prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę. Zakład zaniechał realizacji inwestycji. Co zrobić z odliczonym VAT-em? Czy należy dokonać korekty, czy uznać że zaistniały okoliczności niezależne od woli podatnika i nie korygować?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00