Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2021, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.240.2021.2.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.240.2021.2.MK

Opodatkowanie samochodów osobowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 sierpnia 2021 r. (data wpływu 14 września 2021 r.), uzupełnionym pismem z 6 grudnia 2021 r. (data wpływu 9 grudnia 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania samochodów osobowych – jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 14 września 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania samochodów osobowych. Ww. wniosek został uzupełnionym pismem z 6 grudnia 2021 r. (data wpływu 9 grudnia 2021 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 24 listopada 2021 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.240.2021.1.MK.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sprecyzowane po uzupełnieniu wniosku):

[…]. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej […] zajmuje się działalnością badawczo-rozwojową oraz produkcją części i podzespołów, przeznaczonych do samochodów osobowych. Działalność Spółki opiera się na tworzeniu systemów samochodowych, składających się z urządzeń (tzw. hardware), na których instalowane jest oprogramowanie (tzw. software).

Wstępne prace rozwojowe nad rozwiązaniami odbywają się w warunkach laboratoryjnych w formie symulacji komputerowych. Kolejnym krokiem jest instalacja systemów w pojazdach testowych, po czym następować ma etap przeprowadzenia prób przedwdrożeniowych poprzez przejechanie określonej ilości godzin/kilometrów, mających na celu sprawdzenie prawidłowości ich funkcjonowania.

W tym celu Spółka poddawałaby samochody osobowe, w których zaimplementowane zostały prototypy systemów samochodowych, odpowiednim badaniom (w tym jazdom testowym), które polegają na przemieszczaniu się autami przez pracowników Spółki w ruchu drogowym na drogach publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00