Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-09-2024
Porada aktualna na dzień 28-09-2024
Data publikacji: 2021-11-09

Jak rozliczyć VAT przy zwrocie wpłaconej zaliczki

PYTANIE:

Spółka otrzymała w lutym 2021r. od kontrahenta z UE (Niemcy) zaliczkę na poczet dostawy towaru. Dostawa miała być dokonana z terytorium Polski na terytorium Niemiec (WDT). Zaliczka nie została zafakturowana. W sierpniu 2021 r. spółka wystawiła kontrahentowi fakturę VAT sprzedaż ze stawką VAT 0% (WDT) za zamówiony towar. Klient otrzymał tę fakturę. Miał dokonać niezwłocznie wpłaty i odebrać towar. Tak się nie stało. W październiku 2021 r. napisał e-mail, że rezygnuje z zamówienia i prosi o zwrot wpłaconej zaliczki. Faktura sprzedaży z sierpnia 2021 r. nie została wykazana przez spółkę w pliku JPK VAT za sierpień 2021 r. (dane ewidencyjne). Nie została też ujęta w sierpniu 2021 r. dla celów podatku dochodowego. Obecnie numer VAT UE kontrahenta jest nieaktywny. Z dokonanej weryfikacji w biurze wymiany informacji podatkowych w Koninie wiemy, że kontrahent na dzień dokonania wpłaty zaliczki (luty) posiadał aktywny numer VAT UE, jednak na dzień wystawienia faktury sprzedaż (sierpień) jego numer VAT UE był już nieaktywny. Spółka rozlicza się kwartalnie. Jak spółka powinna rozliczyć powyższą transakcję?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00