Porada
Jak rozliczyć VAT przy zwrocie wpłaconej zaliczki
PYTANIE:
Spółka otrzymała w lutym 2021r. od kontrahenta z UE (Niemcy) zaliczkę na poczet dostawy towaru. Dostawa miała być dokonana z terytorium Polski na terytorium Niemiec (WDT). Zaliczka nie została zafakturowana. W sierpniu 2021 r. spółka wystawiła kontrahentowi fakturę VAT sprzedaż ze stawką VAT 0% (WDT) za zamówiony towar. Klient otrzymał tę fakturę. Miał dokonać niezwłocznie wpłaty i odebrać towar. Tak się nie stało. W październiku 2021 r. napisał e-mail, że rezygnuje z zamówienia i prosi o zwrot wpłaconej zaliczki. Faktura sprzedaży z sierpnia 2021 r. nie została wykazana przez spółkę w pliku JPK VAT za sierpień 2021 r. (dane ewidencyjne). Nie została też ujęta w sierpniu 2021 r. dla celów podatku dochodowego. Obecnie numer VAT UE kontrahenta jest nieaktywny. Z dokonanej weryfikacji w biurze wymiany informacji podatkowych w Koninie wiemy, że kontrahent na dzień dokonania wpłaty zaliczki (luty) posiadał aktywny numer VAT UE, jednak na dzień wystawienia faktury sprzedaż (sierpień) jego numer VAT UE był już nieaktywny. Spółka rozlicza się kwartalnie. Jak spółka powinna rozliczyć powyższą transakcję?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right