Siedem wybranych problemów inwentaryzacji 2021
Inwentaryzacja to obowiązkowy element rachunkowości każdego przedsiębiorstwa. W jednostkach, których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, inwentaryzację za 2021 r. należy przeprowadzić na 31 grudnia 2021 r., przy czym inwentaryzację drogą spisu z natury i drogą potwierdzania salda można rozpocząć już od 1 października 2021 r., a zakończyć do 15 stycznia 2022 r. Pomimo że treść przepisów w tym zakresie jest niezmienna niemal od zawsze, nadal wiele jednostek napotyka problemy inwentaryzacyjne. W niniejszym opracowaniu przedstawiamy rozwiązanie siedmiu z nich.
1. Jak potwierdzać saldo należności wobec kontrahenta zagranicznego
PROBLEM
Jednostka zaczęła współpracę z kontrahentem ze Stanów Zjednoczonych (USA). Czy powinniśmy potwierdzać salda także z kontrahentami zagranicznymi? Jeśli tak, to czy w zł czy dolarach USA? Czy dokument potwierdzenia salda wysyłać w języku angielskim? Jak taki dokument wygląda?