Artykuł
do 2021-12-31 info
do 2021-12-31 info
Nowe TAX FREE – pytania i odpowiedzi MF
Od 2022 r. zmieniają się zasady dokumentowania sprzedaży TAX FREE. Proces ten będzie w pełni elektroniczny. Podatnicy muszą się do niego przygotować. W związku z tym pojawia się wiele pytań, na które odpowiedziało MF.
1. Od 1 lipca 2021 r. ruszyła rejestracja przedsiębiorców do systemu informatycznego TAX FREE na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Kto musi się tam zarejestrować i dlaczego?
Nowe zasady w systemie TAX FREE, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2022 r., to nasza odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, którzy chcą korzystać z nowoczesnych, wygodnych i cyfrowych usług. Zostały one zainicjowane zmianą ustawy o podatku od towarów i usług w listopadzie ubiegłego roku. Dotychczasowy system TAX FREE, przewidujący obieg dokumentów w wersji papierowej, od 1 stycznia zostaje zastąpiony obiegiem elektronicznym i elektronicznymi dokumentami. Stąd też od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy uczestniczący w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieli obowiązek wystawiania dokumentów TAX FREE w formie elektronicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right