Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2021, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW

Dotyczy kwestii określenia czy przekazanie kodów rabatowych stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2021 r. (data wpływu 29 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 czerwca 2021 r. (data wpływu 30 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu odpłatnego przekazania kodów rabatowych – jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 29 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu odpłatnego przekazania kodów rabatowych. Wniosek uzupełniono w dniu 30 czerwca 2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

(…) Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Spółka jest organizatorem sieci sklepów prowadzonych pod oznaczeniem (…) działających na zasadach franczyzy lub agencji na podstawie umowy o współpracy.

W zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zamierza nawiązać współpracę z innym podmiotem (dalej: „Partner”), w ramach której Wnioskodawca przekaże Partnerowi odpłatnie (za wynagrodzeniem) kody rabatowe. Emitentem kodu rabatowego będzie Wnioskodawca. Partner będzie tak otrzymane kody rabatowe przekazywał w ramach organizowanych przez siebie akcji promocyjnych innym osobom (dalej: „Uczestnik promocji”). Uczestnicy promocji będą mogli wykorzystać kody rabatowe w sieci sklepów (…) należących do Wnioskodawcy oraz do podmiotów współpracujących z Wnioskodawcą na podstawie umów franczyzowych. Kod rabatowy będzie upoważniać Uczestnika Promocji do zakupu w sieci sklepów (…) ściśle określonego towaru/towarów po cenie uzgodnionej w umowie pomiędzy Wnioskodawcą, a Partnerem (np. 1 zł brutto). Uczestnik Promocji przy realizacji kodu dokona jednocześnie zapłaty tak ustalonej ceny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00