DGP: Ochrona znaków towarowych - droga na skróty może pozbawić firmę ochrony
Powtórna rejestracja znaku towarowego, żeby uniknąć formalności i kosztów, może być uznana za działanie w złej wierze. Przekonał się o tym producent znanej gry „Monopoly”
Firma Hasbro już w 1998 r. zarejestrowała pierwszy znak towarowy MONOPOLY nie tylko dla gier, lecz także w innych klasach, np. dla odzieży. Potem zarejestrowała jeszcze kolejne dwa znaki towarowe o tej samej nazwie dla innych towarów i usług. W 2010 r. złożyła zaś wniosek dotyczący tej samej marki, który w znacznej mierze pokrywał się z dwoma wcześniejszymi. Jak później sama przyznała, powodem była m.in. chęć uniknięcia uciążliwej procedury udowodnienia, że przez ostatnie pięć lat rzeczywiście używała tego znaku. Przedłużając okres ochronny na kolejne 10 lat, musiałaby się liczyć z taką koniecznością. Zgłaszając nowy znak, nie musiała się tym przejmować.